Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Firmy tracą klientów przez nieprzyjazną rekrutację

Profesjonalnie i przyjaźnie prowadzona rekrutacja przekłada się na działalność biznesową i efekty sprzedażowe przedsiębiorstwa.

Potwierdzają to wyniki 2. edycji badania „Candidate Experience” przeprowadzonego z inicjatywy Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji powołanej przez eRecruitment Solutions, właściciela platformy eRecruiter. Niemal połowa kandydatów (46%), którzy wynieśli negatywne wrażenia z rekrutacji u danego pracodawcy, zmienia nastawienie do jego produktów lub usług na negatywne i rezygnuje z ich zakupu. I choć 65% pracodawców uważa, że dba o relacje z kandydatami na wszystkich etapach procesu rekrutacyjnego, to w opinii większości kandydatów (57%) firmy nie dbają o ten obszar biznesu.

Wkrajach Europy Zachodniej już od kilkudziesięciu lat firmy doskonalą procesy rekrutacji oraz działania na polu candidate experience. W Polsce jest to relatywnie nowe zagadnienie, ale z roku na rok coraz więcej firm widzi potrzebę zmian w obszarze rekrutacji kandydatów. Sprzyjają im nowoczesne technologie. To właśnie dzięki systemom rekrutacyjnym i aplikacjom mobilnym wieloetapowe procesy rekrutacyjne zajmują mniej czasu, są bardziej efektywne i pozytywnie wpływają na budowanie relacji kandydat‑pracodawca.

Firma eRecruitment Solutions, twórca systemu eRecruiter, monitoruje te relacje i sprawdza, jak przekładają się na wizerunek pracodawcy na rynku konsumenckim. Wyniki dwóch edycji badania „Candidate Experience” (2013 i 2014) pokazały, że podpisanie umowy z nowo zatrudnionym pracownikiem nie jest jedyną korzyścią dla firmy. W dobrze przeprowadzonym procesie pamięta się o niezatrudnionych kandydatach. Niestety, większość firm w Polsce nie ma żadnej strategii na budowanie relacji z tzw. kandydatami odrzuconymi i nie jest świadoma, że odpowiednio zarządzana baza może ułatwić im przyszłe rekrutacje.

Zostało 87% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Weronika Podhorecka

ICAN Institute

Joanna Malinowska-Parzydło

CEO w Personal Brand Institute, autorka bloga Jesteś Marką.


Najpopularniejsze tematy