Do galerii handlowych wprowadzili ubrania z drugiej ręki. Największe marki odzieżowe chcą razem z nimi dać drugie życie swoim produktom. Zanim jednak znaleźli na polskim rynku swoje miejsce, musieli stawić czoła nieuczciwym praktykom, niechęci największych graczy oraz pandemii, w wyniku której stracili kluczowych klientów. O historii Ubrania do Oddania opowiadają założyciele marki – Zofia Zochniak i Tomasz Bocian.
Rynkiem ubrań używanych zainteresowaliśmy się zainspirowani angielskimi charity bags, czyli torbami, które w Anglii za darmo dostarczają do domów firmy pozyskujące odzież używaną po to, by można było w nich oddać nienoszone już ubrania. Na torbach znajdują się nazwy fundacji, które są dzięki takim zbiórkom wspierane. W zamian za użyczenie logotypu, który ma przekonywać darczyńców do ofiarności, fundacja otrzymuje z góry ustaloną darowiznę. Darczyńcy pozbywali się więc niechcianych ubrań, firmy zarabiały, a fundacje dostawały pieniądze na swoją działalność. Zaintrygował nas ten model i zaczęliśmy bliżej przyglądać się temu, jak funkcjonuje.