Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Rozwój mimo pandemii – jak robi to JTI? [Materiał partnerski]

JTI Polska, część grupy Japan Tobacco International, to obecnie jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się firm tytoniowych w Polsce. Szybki rozwój firma zawdzięcza m.in. swojemu zespołowi. To właśnie ludzie są w JTI na pierwszym miejscu.

Partnerem materiału jest JTI Polska.

Drugi rok z rzędu JTI Polska jest numerem 1 wśród polskich pracodawców. Firma znajduje się w gronie liderów od 10 lat, czyli od początku certyfikacji Top Employers w Polsce. „Bycie pracodawcą nr 1 to dla nas coś więcej niż nagroda. Dużo inwestujemy, aby nasza firma była miejscem, gdzie po prostu chce się być. Naszym pracownikom oferujemy nie tylko pracę, ale możliwość zdobywania różnorodnych doświadczeń. Chcemy, aby się uczyli, rozwijali i odnosili sukces. Takie podejście przynosi znakomite wyniki i wpływa na rozwój całego biznesu. Jednocześnie utrzymanie wysokiej pozycji w rankingu Top Employers nie jest łatwe na tak dynamicznym i konkurencyjnym rynku pracy. Dlatego poważnie traktujemy informacje zwrotne i wyznaczamy obszary rozwoju, aby stale się doskonalić” – zaznacza Andrzej Skubiszewski, prezes JTI Polska.

Trudno będzie zapomnieć początek roku 2020 – świat wkroczył w nieznane. Większość pracodawców skupiła się na zarządzaniu kryzysem – ludzie czekali na przywództwo i wskazówki od swoich liderów. Nikt nie miał szczegółowego planu, informacje medialne były dezorientujące. Niewiele brakowało, by wkradły się panika i bezradność. Jednak w JTI Polska byliśmy przygotowani już przed 11 marca, kiedy rząd ogłosił zamknięcie szkół, co rozpoczęło ogólnokrajowy eksperyment pracy z domu.

Ogłosiliśmy pracę zdalną dla wszystkich naszych pracowników i pracowaliśmy nad tym, by jak najsprawniej wprowadzić tę zmianę. Zapewniliśmy wsparcie techniczne, prowadziliśmy regularną komunikację, przekazaliśmy pracownikom środki ochrony osobistej. Przeprowadziliśmy badanie wśród pracowników, by sprawdzić, co jeszcze jest potrzebne. W odpowiedzi usłyszeliśmy nie tylko o potrzebach – ludzie przekazywali też wyrazy wdzięczności za zapewnione im warunki.

Przedstawiciele handlowi również pracowali zdalnie i od razu zostali przeszkoleni z technik telesprzedaży, aby mogli dostosować się do nowych sposobów utrzymywania kontaktu z klientami. Nie wstrzymaliśmy żadnej rekrutacji ani procesu wdrażania nowych pracowników. Wszystko odbywało się online. Uruchomiliśmy Program Wsparcia Pracowników, aby zapewnić profesjonalną pomoc zewnętrzną pracownikom i członkom ich rodzin. Zespół Learning & Development zorganizował szereg wydarzeń online, aby kontynuować szkolenia, np. z zarządzania sobą w trybie pracy zdalnej czy ze zdalnego zarządzania zespołami dla menedżerów. Mimo wyzwań udało nam się też wdrożyć projekt kafeterii benefitów. System ruszył bez zakłóceń w kwietniu, po 18 miesiącach intensywnych przygotowań.

Można by powiedzieć: to nic dziwnego, że w czasie pandemii nasi pracownicy stanęli na wysokości zadania i kontynuowali realizację swoich celów – jeśli firma wierzy, że zatrudnia wspaniałych ludzi, to tego może się spodziewać. Ale nie można tego przyjąć za pewnik. W obliczu nowych okoliczności sytuacja zmieniła się diametralnie, objawiła się cała skala wyzwań związanych z organizacją pracy z domu. W efekcie pojawiła się nierównowaga między życiem prywatnym a zawodowym. Mimo to nasi pracownicy wykazali się dużym zaangażowaniem i niezrównanym duchem, którego nie da się zmierzyć miernikami biznesowymi. To właśnie czyni z nas najlepszego pracodawcę, nie tytuł Top Employers i statuetka, ale niezwykła siła umysłów i serc naszych ludzi.

Anna Osińska

Recruitment & Employer Branding Specialist.

Inna Yakovchuk

People & Culture Director


Najpopularniejsze tematy