Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Przejdź w cyfrowy tryb działania

W dzisiejszych czasach nasze zachowania jako konsumentów znacząco się zmieniły. Oczekujemy od firm obsługi na najwyższym poziomie. To oznacza, że jako klienci chcemy decydować, kiedy i w jaki sposób będziemy komunikować się z marką.

Klientocentryczność to już nie tylko trend, ale wymóg nowej rzeczywistości. Firmy muszą dobrze poznać swoich klientów, by zaproponować im usługi lub produkty na najwyższym poziomie. Chodzi o to, by w spersonalizowany sposób odpowiedzieć na potrzeby każdego klienta. Do tego każda firma potrzebuje odpowiednich proporcji wykorzystania najnowszych technologii oraz potencjału i kompetencji swoich pracowników. Poszukiwanie nowych okazji sprzedażowych na zasadach cold callingu być może sprawdzało się w przeszłości, ale jego bezosobowy, anonimowy wręcz, charakter nie pasuje do cyfrowego świata, w którym dzięki danym możemy precyzyjnie rozpoznać potrzeby klientów i sprawnie na nie odpowiedzieć.

Wyposażona w algorytmy AI i moc technologii firma Avalon może nie tylko analizować zachowania klientów, ale na ich podstawie budować indywidualne oferty, które wpisują się dokładnie w ich oczekiwania. Współczesny Willy Loman ze sztuki Śmierć komiwojażera zamiast dobrze rozpisanego planu podróży ma CRM w smartfonie, zestaw hashtagów, platformę analityczną i bota, który wyręcza pracowników w podstawowych zadaniach, co widać nie tylko na przykładzie sektora ubezpieczeniowego.

To jest komentarz eksperta. Przeczytaj tekst główny »

Potrzebujemy nowych klientów! Co robić? 

Paulina Kostro PL, Justyna Bakalarska-Stankiewicz PL

W firmie ubezpieczeniowej, która od lat stawiała na telemarketing, sprzedaż zaczęła drastycznie spadać. Zirytowany tym faktem wiceprezes postanowił pozyskać nowych klientów poprzez zakup bazy leadów. Czy to rozwiązanie przyniesie spodziewane rezultaty?

Pierwszy krok w kierunku cyfryzacji zaczyna się zawsze od zrozumienia klienta korzystającego z różnych kanałów kontaktu – na stronie WWW, w mediach społecznościowych, w kanale mobilnym czy poprzez tradycyjnych agentów ubezpieczeniowych lub placówki sprzedaży. Kiedy odejdziemy od „zimnego” kontaktu, zrozumienie potencjalnych klientów z wykorzystaniem danych pozostawionych w cyfrowym świecie pozwoli nam „rozgrzać” kontakt sprzedażowy, zbudować relacje i poprawić konwersję.

Czerp z doświadczeń rynku e‑commerce

Sugerowałabym panu Markowi czerpanie z doświadczeń rynku handlu detalicznego. Przejście do chmury i dokładne zrozumienie danych w celu jak najlepszego i najszybszego odpowiadania na potrzeby klienta to kluczowy element budowy przewagi konkurencyjnej w sektorze e‑commerce. Liderzy rynku wykorzystują moc algorytmów sztucznej inteligencji i analityki danych, która wspomaga człowieka w przetwarzaniu ogromnych zbiorów danych i dostrzeganiu prawidłowości, trendów i potrzeb klientów, których „tradycyjny” analityk nie miałby nawet szansy zauważyć, a już na pewno nie w czasie rzeczywistym.

Klientocentryczność to już nie tylko trend, ale wymóg nowej rzeczywistości.

Zostało 40% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Paulina Kostro

Redaktor "ICAN Management Review" oraz "MIT Sloan Management Review Polska" 

Kamila Cichocka

Dyrektor działu marketingu w polskim oddziale firmy Microsoft


Najpopularniejsze tematy