Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
MŚP przekonały się do cyfryzacji. Przyspieszył to COVID-19

Dwóch na trzech przedsiębiorców z sektora MŚP zwiększyło korzystanie z technologii w czasie pandemii COVID‑19 i chce ten stan utrzymać w przyszłości. To zmiana najczęściej wskazywana przez przedsiębiorców w naszym raporcie Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą.

PARTNEREM MATERIAŁU JEST EFL

COVID‑19 ZNACZNIE PRZYSPIESZYŁ digitalizacje? MŚP w Polsce – to niepodważalny trend, którego efekty z każdym dniem są coraz bardziej odczuwane przez Polaków. W rankingu cyfryzacji The Digital Economy and Society Index (DESI), przygotowywanym co roku przez Unię Europejską, Polska znajduje się dopiero na 23. miejscu na 28 badanych rynków. Pandemia zdecydowanie wzmocniła potrzebę obecności w internecie, gdyż wszystkim – konsumentom, małym firmom, korporacjom, jak i instytucjom publicznym – rzuciła wyzwanie digital first. Z badania EFL wynika, że 65% przedsiębiorców zwiększyło korzystanie z technologii w czasie pandemii koronawirusa, a 69% chce ten stan utrzymać w przyszłości. To najczęściej wskazywana zmiana, jaką spowodował kryzys wywołany koronawirusem.

Sztuczna inteligencja z potencjałem

W sektorze MŚP tempo wdrożenia jest różne dla różnych technologii. Sztuczna inteligencja, zwłaszcza ta zaawansowana, a nie prosta analityka danych, to domena większych podmiotów. W MŚP bardzo często brakuje świadomości wykorzystania AI, jednak w perspektywie najbliższych 5 lat to właśnie znaczenie sztucznej inteligencji najbardziej wzrośnie. Dziś korzysta z niej 15% MŚP, za 5 lat planuje korzystać z niej ponad połowa (53%). Aktualnie największym branżowym beneficjentem rozwiązań opartych na AI są firmy logistyczne – wśród nich co czwarta już rozwija się przy udziale sztucznej inteligencji. W perspektywie kolejnych lat duży potencjał tej technologii również widzi logistyka (55%), ale jeszcze większy – handel i produkcja (po 61% wskazań).

Konfigurator ramię w ramię z doradcą

Z naszego raportu wynika, że leasing jest najczęściej wskazywana? przez przedsiębiorców forma? dostępu do aktywów – przynajmniej raz miało z nim do czynienia 8 na 10 przedstawicieli sektora MS´P. W najbliższych latach na efektywność biznesowa? firm leasingowych największy wpływ będzie miała cyfryzacja. Tego oczekują także leasingobiorcy, którzy nie obawiają się zaawansowanych technologicznie narzędzi obsługowych i sprzedażowych. Między innymi konfiguratory online, a nie doradca klienta, mogą w przyszłości sprzedać więcej. Ich możliwości, zastosowanie, a przede wszystkim dokonanie konfiguracji w dowolnym miejscu i czasie, powodują, że mają grono entuzjastów w sektorze MŚP. Dziś z konfiguratorów produktów finansowych korzysta już co czwarty badany przedsiębiorca (23%). W perspektywie 5 lat zamierza korzystać z nich ponad połowa badanych (59%).

Leasing na wyciągnięcie ręki

W perspektywie najbliższych lat zwiększy się rola instytucji finansowych w rozwoju bezpieczeństwa cyfrowego. Wdrażane będą coraz bardziej zaawansowane i wygodne metody zabezpieczeń, oparte na biometrii. Branża leasingowa także włącza się w ten trend. EFL już w ubiegłym roku jako jedna z pierwszych firm leasingowych wprowadził elektroniczne podpisywanie umów za pośrednictwem wideoweryfikacji. Wystarczy smartfon i dowód osobisty, aby szybko i bezpiecznie podpisać umowę, aneks i każdy inny dokument, niezależnie od miejsca, w którym przedsiębiorca aktualnie się znajduje. Jeżeli biometria byłaby metodą powszechnie stosowaną w identyfikacji klienta w procesie zakupu leasingu, to przedsiębiorcy najchętniej wybraliby identyfikację z linii papilarnych (76%).

Zobacz, co o nadchodzących zmianach i innowacjach w cyfryzacji i automatyzacji, sprzedaży i marketing oraz elektromobilności mówią eksperci EFL.


Najpopularniejsze tematy