Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Elektryczne auto jako benefit

Oferta benefitowa od pewnego czasu jest ciągle taka sama. Zazwyczaj jest to dofinansowanie zajęć sportowych, edukacyjnych lub opieki zdrowotnej. Carsmile Benefit proponuje coś zupełnie innego – zamiast typowych świadczeń dodatkowych pracodawca może zaoferować… samochód w abonamencie.

PARTNEREM MATERIAŁU JEST CARSMILE

WYSOKA INFLACJA i wynikająca z niej presja na podwyżki pensji, szczególnie wśród poszukiwanych na rynku specjalistów, sprawiają, że firmy szukają takich rozwiązań, które z jednej strony zaspokoją oczekiwania pracowników, a z drugiej nie zrujnują budżetów płacowych. Na rynku pojawiła się oferta firmy Carsmile, która pozwala zamienić część wynagrodzenia na samochód elektryczny lub hybrydowy, a przy tym jest opłacalna podatkowo dla pracodawcy. Zgodnie z przepisami za użytkowanie elektrycznego lub hybrydowego auta służbowego częściowo prywatnie pracodawca dolicza pracownikowi do podstawy miesięcznego wynagrodzenia ryczałt w wysokości 250 zł, co oczywiście nie pokrywa całej wartości świadczenia. Dla niego abonament stanowi koszt uzyskania przychodu.

Komu to się opłaca?

Biorąc auto w abonamencie, pracodawca nie musi się martwić wzrostem cen ubezpieczenia, serwisu, nieprzewidzianymi kosztami dodatkowymi czy tym, ile auto straci na wartości w czasie, na który opiewa umowa z Carsmile. Dzięki temu całkowity koszt użytkowania takiego pojazdu jest niższy niż w przypadku kredytu lub leasingu.

Przykład miesięcznego kosztu użytkowania auta kompaktowego

Założenia podstawowe: miesięczne wynagrodzenie pracownika wynosi 10 tys. zł brutto, średnio pokonuje on w celach prywatnych oraz dojeżdżając do pracy 1800 km. Przyjmując, że litr PB 95 kosztuje około 7 złotych, a auto kompaktowe, np. Hyundai i30, Subaru XV, Renault Megane czy Peugeot 308, w cyklu mieszanym potrzebuje przynajmniej 7,5 litra benzyny na 100 km, za paliwo będzie musiał zapłacić 945 zł. Koszt ubezpieczenia to 250 zł (3000 zł rocznie), serwis – przeglądy, wymiana materiałów eksploatacyjnych (4000 zł rocznie) – 333 zł, opony zimowe (1600 zł komplet na 3 lata) 44 zł. Do tego trzeba doliczyć cenę samego auta.

Wyliczenie: w ciągu trzech lat samochód traci na wartości średnio 50%, zatem jeśli kupimy auto za 100 tys. zł, po trzech latach będzie warte około 50 tysięcy. Z tego wniosek, że miesięcznie wartość auta maleje o 1388 zł. Jeśli zsumujemy wszystkie koszty (1388 + 250 + 333 zł + 44 + 945), okaże się, że pracownik musi wydać na swój samochód około 2960 zł.

Powyższa symulacja pokazuje, że gdyby dostał nawet 2200 zł „na rękę” podwyżki, nie wystarczy mu na zakup i utrzymanie auta.

Sprawdźmy, czy za te same pieniądze może jeździć swoją wymarzoną Teslą 3?

Okazuje się, że nie. Dostępne na rynku oferty pozwalają wynająć ten model Tesli w okresie trzyletnim i maksymalnym rocznym przebiegiem do 20 000 km (usługa obejmuje finansowanie auta, serwis, ubezpieczenie, opony) za 4543 zł miesięcznie. Miesięczna rata takiego samochodu w kredycie wyniesie 6912 zł, bez opłat za ubezpieczenie, ewentualny serwis (np. w czasie podróży zagranicznej) oraz opony. Tak dużego kosztu przy pensji 10 tys. złotych brutto pracownik nie udźwignie.

Czy jest inne rozwiązanie? Tak. Pracownik może jeździć Teslą 3 dzięki platformie Carsmile Benefit, jeżeli poprosi pracodawcę, aby zamiast podwyżki udostępnił mu możliwość użytkowania firmowego samochodu w abonamencie (2200 zł netto).

Dla korporacji oferta abonamentowa jest korzystniejsza dzięki efektowi skali i pewnego rodzaju formie „groupona”, ponieważ to Carsmile negocjuje warunki finansowania zakupu samochodów, opon, ubezpieczenia, kosztów serwisu. W efekcie może zaproponować swoim klientom na zdecydowaną większość modeli lepsze warunki niż rynkowe. Potencjał zakupowy tej firmy jest bowiem zdecydowanie większy niż potencjał nawet dużego przedsiębiorstwa, ale spoza branży.

W przypadku top menedżerów oraz wyjątkowo poszukiwanych specjalistów korzyść jest jeszcze większa. Na przykład, jeśli menedżer marzy o hybrydowym, rodzinnym Mercedesie GLE o wartości 500 tys. złotych, różnica między autem w systemie Carsmile Benefit a ofertą publiczną najmu na Carsmile.pl (12 232 zł/36 miesięcy) będzie wynosić aż 7300 zł miesięcznie. Oszczędność na mobilności pracownika wyniesie zatem około 50% ciężaru ekonomicznego.

Jakie Carsmile Benefit oferuje plusy? Oferta nie oznacza budowania „floty” i wynikających z tego problemów. Oznacza natomiast:

  • Specjalnie wynegocjowane warunki „grouponowe”, korporacyjne. Lepsze niż te dostępne na rynku;

  • Brak kosztów obsługi zarządzania flotą – wszystko po stronie Carsmile Benefit;

  • Nowoczesną platformę online dostępną dla korporacji, które podpiszą z firmą umowę;

  • Brak konieczności zatrudniania osób do obsługi zamówień aut, pilnowania wymiany opon, dbania o to, aby w terminie ubezpieczyć auto;

  • Eksperci branży motoryzacyjnej negocjują w imieniu swojego klienta i jego pracowników najlepsze możliwe warunki na zakup samochodów, ubezpieczenia, opon, serwisu;

  • Samochód służbowy zamiast premii i rozliczania przejazdów służbowych kilometrówką – więcej korzyści dla pracownika – nowe wymarzone auto, karta paliwowa (na ładowanie auta), większy komfort i prestiż pracownika mogą przełożyć się na większą lojalność wobec pracodawcy, taki sam albo niższy ciężar ekonomiczny dla niego, niższe wydzielanie COIndeks dolny 2;

  • Pełen wybór ekologicznych samochodów hybrydowych i elektrycznych również z dofinansowaniem z programu „mój elektryk”;

  • Menedżerowie wyższego szczebla mogą wybierać dowolny samochód i odliczyć go od premii;

  • Pracownicy, którzy potrzebują drugiego samochodu dla rodziny, również mogą skorzystać z korporacyjnych warunków zakupowych, aby mieć prywatne auto dużo taniej (nawet 20–30%) niż na warunkach rynkowych. Wszystkie koszty są wliczone w jedną stałą ratę miesięczną.

Rozwiązanie, które proponuje Carsmile, kierowane jest przede wszystkim do firm technologicznych, konsultingowych, badawczo‑rozwojowych bądź produkcyjnych, które zatrudniają wysoko wykwalifikowanych specjalistów – inżynierów, w tym inżynierów IT, lekarzy, prawników, doradców biznesowych, naukowców, a więc ludzi dobrze zarabiających, którzy płacą wysokie podatki, ale też mogą „dyktować” warunki finansowe, bo należą do deficytowej grupy na rynku pracy.


Najpopularniejsze tematy