Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Biuro - nasz drugi, bezpieczny i kreatywny, dom. Jakich warunków pracy oczekują pracownicy?

Pandemia COVID‑19 i jej konsekwencje, trwająca wojna w Ukrainie oraz inflacja – to główne czynniki, w następstwie których musimy się obecnie mierzyć z rzeczywistością VUCA 3.0. W tych okolicznościach przestrzeń, w której pracujemy, powinna tym bardziej zapewniać bezpieczeństwo i jednocześnie pobudzać do kreatywności, potrzebnej firmom w zmiennych i niepewnych czasach.

NA 58% PRACOWNIKÓW mających możliwość pracy zdalnej tylko 13% wyraża chęć pracy wyłącznie w biurze – tak wynika z badania McKinseya Is remote work effective: We finally have the data z czerwca 2022 roku. Czy jest to efekt niezadowalających warunków w miejscu pracy? Całkiem możliwe. Jednak warto pamiętać, że pomimo wielu zalet formuły home office przysparza ona dodatkowych wyzwań, jak np. utrzymanie kontaktu i prawidłowych relacji międzyludzkich, zapewnienie dobrego samopoczucia oraz zapobieganie wypaleniu zawodowemu. Dlatego też oferując pracownikom przyjazną, bezpieczną oraz komfortową przestrzeń biurową, zachęca się ich do pracy stacjonarnej, która sprzyja pracy zespołowej, pogłębianiu zaangażowania, usprawnieniu komunikacji oraz ułatwia pracodawcom dbanie o dobrostan pracowników.

Ponadto stale utrzymującym się wyzwaniem dla menedżerów jest presja na rynku talentów, która powoduje, że pracodawcy powinni nieustannie poszukiwać sposobu przyciągania kandydatów oraz utrzymywania najlepszych ludzi w swojej firmie. Praktyka wskazuje, że środowisko pracy sprzyjające zdrowiu psychicznemu ma znaczący wpływ na rozwój pracowników i jednocześnie pozwala dobrze prosperować firmom. Co więcej, odpowiednie warunki pracy wpływają na wydajność pracowników. Dlatego też dostosowanie otoczenia pracy do potrzeb oraz oczekiwań pracownika powinno być priorytetem każdego pracodawcy. Z tego wynika więc jasno, że szeroko rozumiany wellbeing może być podstawą wyboru przyszłego pracodawcy

Odpowiedzią na wyzwania są inwestycje

Choć po globalnej pandemii nastąpiło pogorszenie koniunktury gospodarczej, to – jak wynika z raportu EY Future Workplace Index 2.0 z listopada 2022 roku – prawie 60% menedżerów z różnych branż i sektorów już wynajęło lub planuje wynająć nowe powierzchnie biznesowe. W&W Consulting rozpoczęło negocjacje dotyczące wynajmu i nowej aranżacji biura jeszcze w okresie pandemii COVID‑19. Co istotne, zastosowane zostało nieszablonowe podejście w tym zakresie – najpierw powstał projekt, który był podstawą do podjęcia negocjacji i jednocześnie… kartą przetargową. Ostatecznie nastąpiła realizacja projektu stworzonego w myśl Safety first, but it can be cool.

Stanęliśmy przed wyzwaniem stworzenia miejsca, które nie będzie „tylko” bezpieczne i komfortowe. W naszej pracy niezwykle istotne są kreatywność oraz nieustanne tworzenie i wdrażanie nowych rozwiązań, dzięki którym świat będzie bardziej bezpieczny. Chcieliśmy przygotować miejsce, które będzie zachęcało do kreatywności, innowacji oraz nietuzinkowych pomysłów. Nieobce nam było także podejście Biophilic Design – mówi Magdalena Włastowska, dyrektor ds. rozwoju biznesu, W&W Consulting

W proces projektowania przestrzeni biurowej zaangażowany był liczny zespół pracowników W&W Consulting. Dzięki wspólnej pracy z designerami z pracowni MIXD powstał projekt łamiący stereotypy branży BHP i uwzględniający także wizję pracy w postpandemicznych realiach.
Czas pandemii i niepewność dotycząca tego, kiedy otworzymy biuro dla naszych gości, nie przeszkodziły nam w realizacji ambitnego planu, jakim jest stworzenie miejsca, gdzie gościnność jest na pierwszym miejscu. Naszą odpowiedzią na niepewne czasy jest inwestycja – wyjaśnia Hubert Miłosz Wawrzyniak, CEO, General Manager, W&W Consulting.

BHP to dziedzina, która kojarzy się ze sztywnymi regułami, przepisami, przez co branża ma skostniały wizerunek. Nadszedł jednak czas, by odświeżyć i uatrakcyjnić te skojarzenia. W całej przestrzeni biura nie brakuje humorystycznych odniesień do bezpieczeństwa i higieny pracy. W przestrzeni coworkingowej uwagę gości przyciąga kolorowy mural autorstwa Karola Banacha, przedstawiający budowlaną ekipę murującą wielkie litery składające się na napis BHP. W holu osoby wchodzące do biura wita ogromna grafika ze standardowymi ikonami polskiego systemu oznaczeń bezpieczeństwa, zaprojektowana od nowa i dostosowana do dzisiejszych standardów przez zespół ilustratorów. Historyczne plakaty i tabliczki informacyjne ostrzegają przed niebezpieczeństwami i nawołują do przestrzegania zasad – czasem dość zaskakujących… Odpowiednio dobrane slogany wpisują się też w biurowy system identyfikacji wizualnej i wayfindingu, czyli oznakowania przestrzeni (wskazują np. lokalizację koszy na śmieci, toalet czy przypominają o zachowaniu higieny i przestrzeganiu zasad BHP).

Nasze DNA to zmieniać świat i branżę safety na lepsze

BHP jest ważną i konieczną dziedziną, ale w jej wizerunku jest także miejsce na poczucie humoru, nowoczesne podejście i ciekawy design, czego przykładem jest nasze biuro. W rezultacie tej inwestycji powstało miejsce spotkań nie tylko dla pracowników W&W Consulting, ale również dla klientów, dostawców, konkurencji oraz instytucji. Zależało nam, by stworzyć przestrzeń do rozmów oraz kreatywnej pracy, uwzględniającej komfort i dobrostan zarówno pracowników, jak i gości. Nowością są organizowane w biurze śniadania eksperckie, koncentrujące się na rozwiązywaniu aktualnych problemów, podczas których przedstawiamy ich aspekt prawny i implikujemy rozmowy networkingowe dla przedstawicieli różnych branż. Są to spotkania otwarte dla wszystkich zainteresowanych. Ci, którzy po śniadaniu chcieliby zostać i popracować w ciszy i spokoju, mogą to zrobić w otwartej strefie coworkingowej, wśród roślin i pobudzającej do działania czerwieni na ścianach. Według psychologów, na wydajność oraz kreatywność znacząco oddziałuje właśnie kolorystyka przestrzeni, w której przebywamy. Postawiliśmy na czerwień, ponieważ pozytywnie wpływa na atmosferę: inspiruje kreatywność, entuzjazm i energię. Z kolei wykorzystanie koloru zielonego, np. przez użycie roślinności, zwiększa poziom zrelaksowania.

Cała inwestycja realizowana była w sposób ekologiczny. 30% biurowej infrastruktury otrzymało nowe życie, ponieważ aranżacja w wykonaniu MIXD uwzględniła maksymalne wykorzystanie materiałów budowlanych i instalacji z istniejącej powierzchni. Dzięki temu remont, który odbywał się w czasie pandemii, był przyjazny dla środowiska i bezpieczny dla firmowego budżetu.


Najpopularniejsze tematy