Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Więcej w: Zarządzanie talentami
Wykupy menedżerskie, czyli jak z najemnika stać się właścicielem
Modele biznesowe

Wykupy menedżerskie, czyli jak z najemnika stać się właścicielem

Mimo ewidentnych korzyści, polscy menedżerowie rzadko stają się właścicielami firm, którymi kierują. Niepostrzeżenie dla większości rodzimych prezesów, ta sytuacja szybko się zmienia. Wielu menedżerów, zapytanych o plany zawodowe na bliższą lub dalszą przyszłość, odpowie: „Chcę mieć własną firmę”. Nic dziwnego – bycie współwłaścicielem daje co najmniej kilka korzyści: większe dochody, obietnicę dużego kapitału, prestiż. A posiadane udziały […]

Katarzyna Sobańska Piotr Sieradzan
1 stycznia 2005
Geniusz i paranoja
Etyka w biznesie

Geniusz i paranoja

Stres, nowe wyzwania, zawrotne tempo pracy i życia. Nie wszyscy potrafią to wytrzymać. Twój protegowany, gwiazda w zespole, od jakiegoś czasu zachowuje się dziwnie. Jego irracjonalne działania w kontaktach z kolegami i klientami mogą niewątpliwie zaszkodzić całej firmie. Jak zareagować w takiej sytuacji. Wyrzucić doskonałego pracownika czy mu pomóc? Jeśli pomóc, to jak? Choć szefowie nie zawsze o tym pamiętają, pracownicy są […]

Witold Jankowski
1 stycznia 2005
Kompetencje przywódcze

Nieudana sukcesja – komentarz 2

Muzyka, jak wiemy, łagodzi obyczaje… Nie oznacza to jednak, że muzyczny biznes rządzi się innymi prawami niż każdy inny. Są one równie bezwzględne i nieubłagane, jak w całej gospodarce. I za błędy w zarządzaniu płaci się równie wysoką cenę. Norbert Wysocki, szef BIG Media, odczuł to boleśnie na własnej skórze. Nikt chyba nie ma wątpliwości, że jednym z najcenniejszych zasobów […]

Mik Kuczkiewicz
1 listopada 2004
Kompetencje przywódcze

Nóż w plecy – komentarz 5

Ed jako młody, zdolny menedżer znalazł się w trudnej sytuacji, której złożoności sam do końca sobie nie uświadamia. Zanim zajmiemy się odpowiedzią na pytanie, co zrobi Ed, zwróćmy uwagę na szerszy kontekst tego przypadku. Uwypukla on kilka zjawisk dość często – niestety – spotykanych w dzisiejszych korporacjach: nie ma jednoznacznych, obiektywnych reguł sukcesji stanowisk kierowniczych; plenią się […]

Krzysztof Kwiecień
1 października 2004
Lepsze relacje z dystrybutorami poprawiają wyniki firmy
E-commerce

Lepsze relacje z dystrybutorami poprawiają wyniki firmy

Minęły czasy, kiedy na rynku konkurowało się samym tylko produktem – jego jakością lub atrakcyjną ceną. Dziś te cechy w poszczególnych grupach towarów są zbliżone. Czym w takim razie można wyróżnić się na rynku, jak zwrócić na siebie uwagę klientów, by zwiększyć sprzedaż? Niektóre polskie firmy znalazły odpowiedź w lepszym zrozumieniu potrzeb pośredników. Aby długofalowo zwiększać sprzedaż i umacniać […]

Elżbieta Strojny
1 października 2004
Joanna Chylewska: najważniejsze jest utrzymanie kluczowych pracowników
PRZYWÓDZTWO

Joanna Chylewska: najważniejsze jest utrzymanie kluczowych pracowników

Podstawowym elementem procesu łączenia firm powinna być strategia utrzymania kluczowych pracowników, która określałaby korzyści z ich pracy w nowej firmie, ich rolę w procesie integracji oraz oczekiwania i plany wobec nich na przyszłość. Przenieśmy się w czasie do momentu, kiedy negocjacje dotyczące fuzji nie były jeszcze zakończone, gazety nie pisały o transakcji tak otwarcie, a wszystkie kluczowe decyzje kadrowe miały być dopiero […]

Joanna Chylewska
1 lipca 2003
Mój pracownik bierze fuchy! Co robić? Zwolnić, zabić czy…?
Przełomowe innowacje

Mój pracownik bierze fuchy! Co robić? Zwolnić, zabić czy…?

Twój najlepszy pracownik podejmuje dodatkową pracę poza firmą. Wykonuje ją w swoim wolnym czasie. Czy możesz mu tego zabronić? Jak powinieneś postępować, gdy odkryjesz fuchę? Fucha kojarzy się w Polsce z czasami PRL‑u. Okazuje się jednak, że jest to zjawisko ponadczasowe i ponadustrojowe. Pracownicy brali, biorą i będą brać fuchy, czyli dodatkowe płatne zajęcia. Nie tylko w Polsce, ale także w krajach […]

Witold Jankowski
1 czerwca 2003
Małgorzata Roguska: najwyższy czas podejść profesjonalnie do polityki personalnej
Kompetencje przywódcze

Małgorzata Roguska: najwyższy czas podejść profesjonalnie do polityki personalnej

Szybkim rozwiązaniem byłoby stonowanie emocji tych niezadowolonych, na których firmie szczególnie zależy, jeszcze przed spotkaniem z całym personelem Techsolutions: natychmiastowe przejęcie kontroli nad sytuacją poprzez ustalenie z dyrektorami działów, które z rozbieżności w wynagrodzeniach nie mają faktycznego uzasadnienia. Problemem Techsolutions jest brak klarownych i zrozumiałych dla większości standardów, mechanizmów i ram funkcjonowania w poszczególnych obszarach zarządzania. W przypadku polityki personalnej najwyższy czas, by […]

Małgorzata Roguska
1 maja 2003
Mik Kuczkiewicz: zaprzepaszczono szansę stworzenia spójnego systemu wynagrodzeń
Przełomowe innowacje

Mik Kuczkiewicz: zaprzepaszczono szansę stworzenia spójnego systemu wynagrodzeń

Techsolutions, mając do zaoferowania swój prestiż, oryginalne projekty, młode kierownictwo, małą organizację itp., może sobie pozwolić na to, aby kandydatom do pracy eksponować raczej te elementy, a niekoniecznie wysokie wynagrodzenia. O firmach usługowych, takich jak Techsolutions, których sukces zależy w dużej mierze od ludzi, mówi się, że większość ich kapitału codziennie wychodzi z pracy między 17.00 a 19.00. Nie jest […]

Mik Kuczkiewicz
1 maja 2003

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!