Kultura organizacyjna
Trzy pułapki utrudniające wynalezienie się na nowo
Tożsamość organizacyjna, architektura biznesu oraz wewnętrzne modele współpracy mogą być zarówno atutami, jak i przeszkodami w dążeniu do rozwoju w nowych sektorach.
Jak jazz może dokonać przełomu w twoim zespole
Generatywne rozmowy, uwzględniające różne perspektywy w celu wypracowania nowych rozwiązań, są potężnym narzędziem, pomocnym w pokonywaniu wyzwań, przed którymi stają dziś organizacje. Eksperci z Wharton i SEB wyjaśniają neuronaukowe podstawy jego skuteczności.
Tryb OFFice - biurowy wellbeing w praktyce
Przez tysiące lat ewolucji nasze ciało doskonaliło reakcję „walcz lub uciekaj”. Przodkowie musieli być w ciągłej gotowości do działania w przypadku zagrożenia. Dziś te same mechanizmy obronne uaktywniają się podczas odczytywania maili czy w obliczu pilnego deadline’u. Nasze organizmy wciąż reagują tak, jakbyśmy mieli stanąć oko w oko z tygrysem szablozębnym. Zamiast ucieczki – zastygamy przed monitorem.
Transformacja organizacyjna oparta na mocnych stronach zespołu
Jak skutecznie budować zespoły na podstawie mocnych stron? Kluczowy jest dobór odpowiednich narzędzi i sprawdzonych metod.
Dobrostan pracowników wymaga systemowych zmian w kulturze organizacyjnej
Kondycja psychiczna polskich pracowników gwałtownie się pogarsza – wypalenie zawodowe i przeciążenie emocjonalne dotykają już ponad połowy zatrudnionych. Okazuje się, że doraźne benefity to za mało. Agata Swornowska-Kurto, prezeska Grupy Artemis i pomysłodawczyni ogólnopolskiej kampanii „Bliżej Siebie”, w rozmowie z Pauliną Chmiel-Antoniuk podkreśla, że aby zadbać o dobrostan pracowników, organizacje muszą wprowadzić głębokie, systemowe zmiany, które pozwolą na stworzenie bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy.
Przymus powrotu do biura, czyli jak stracić najlepszych pracowników
Najbardziej wartościowi członkowie zespołu oczekują od kadry zarządzającej skupienia się na wynikach i odpowiedzialności, a nie na obecności w biurze potwierdzanej skanowaniem identyfikatorów.
Jak zachęcić ludzi do szczerych dyskusji z szefami
W kulturach, w których nadmierna uprzejmość tłumi szczerość, decyzje liderów rzadko bywają kwestionowane – co może prowadzić do zgubnych konsekwencji dla biznesu. Oto kilka praktycznych wskazówek, jak budować kulturę organizacyjną sprzyjającą otwartej i konstruktywnej wymianie zdań.
Lepszy sposób na odblokowanie innowacji i wprowadzanie zmian
Podejście oparte na mocnych stronach w budowaniu zespołów pomaga zaangażować pracowników w proces zmian i jednocześnie wspiera inkluzywną i zwinną kulturę organizacyjną.
Jak program mentoringowy rozwija kompetencje liderskie?
Wiele osób sądzi, że droga zawodowa, zwłaszcza „w wyższych partiach gór”, to samotna wędrówka. Aż do momentu gdy spotykają kogoś, kto pokaże im, że różne odcinki można pokonywać razem. Mentor nie tylko oświetla trudniejszy szlak, ale też dodaje odwagi i pomaga wydobyć z mentees to, co najlepsze.
Jak zwalniać ludzi we właściwy sposób?
Przechodzimy przez transformację organizacyjną, która będzie obejmować redukcję zatrudnienia. Jak możemy to zrobić szybko i efektywnie?
Dlaczego menedżerowie tłumią innowacyjność – i co z tym zrobić
Niepewni siebie menedżerowie często tłumią kreatywność swoich zespołów, bo boją się nowych pomysłów. Odpowiednie wsparcie i poczucie przynależności do organizacji mogą odblokować ich potencjał i zmienić to podejście.
Aby skutecznie rozwiązywać konflikty, warto postawić na godność
Cztery wzajemnie powiązane praktyki mogą wzmocnić poczucie godności u drugiej strony sporu, co sprzyja bardziej konstruktywnemu rozwiązywaniu problemów i lepszej współpracy.
Dlaczego konkursy na innowacje bywają stratą czasu (i jak to zmienić)
Nie wszystkie konkursy organizowane przez firmy powinny się odbywać w myśl zasady „zwycięzca bierze wszystko” czy być oceniane wyłącznie przez kadrę zarządzającą. Nowe badania pokazują, jak podejść do organizacji takich inicjatyw, aby osiągać określone cele.
Nowe umiejętności kluczem do zmiany kultury organizacyjnej
Wykorzystanie nowych umiejętności – już na etapie ich nauki – do rozwiązywania istotnych problemów w firmie pomaga przekształcić sceptyków zmiany w zwolenników, co prowadzi do trwałej transformacji kultury organizacyjnej.
Benefity to rzecz zbędna?
Do niedawna przy wyborach pracodawców dotyczących benefitów dominował trend „im więcej, tym lepiej”. Stawką było większe zadowolenie zatrudnionych, mające się przekładać także na efektywność ich pracy. Coraz częściej jednak pracodawcy, którzy wiele zainwestowali w rozwój świadczeń, są rozczarowani. Nadmiarowe, nietrafione, źle wdrożone korzyści, zamiast pomagać, obciążają firmę finansowo i organizacyjnie. Debenefityzacja to racjonalizacja podejścia do benefitów i projektowanie ich tak, by naprawdę sprzyjały pracy.
Radar - Luka pokoleniowa na rynku pracy
Jaki jest cel prowadzenia działalności gospodarczej i jaką rolę odgrywa ona w społeczeństwie? W obliczu podziałów politycznych i społecznych oraz konieczności negocjacji z zespołami pracowników, które często bywają źródłem konfliktów, to pytanie nabiera coraz większego znaczenia.
Uczyń swoich pracowników lepszymi sojusznikami
Liderzy mogą unikać konfliktów z pracownikami i budować wartość firmy poprzez lepszą komunikację oraz uwzględnienie ich zdania w procesie podejmowania strategicznych decyzji.
Era przejrzystego raportowania dotyczącego zrównoważonego rozwoju już tu jest
Obowiązkowe raportowanie ESG oferuje inwestorom i zainteresowanym stronom nowe spojrzenie na przyszłość twojej firmy. Jaką narrację zamierzasz im przedstawić?
Popraw metody pomiaru różnorodności, a rezultaty też się poprawią
By zyskać dokładniejszy wgląd w obszar różnorodności, równych szans i kultury inkluzywnej oraz móc opracowywać skuteczniejsze interwencje, menedżerowie powinni zmienić podejście do zbierania danych.
Wykorzystaj sieć kontaktów między pracownikami, by zmieniać kulturę organizacji
Przeprowadzanie ankiet badających wartości wyznawane przez pracowników ma swoje ograniczenia. Lepszy wgląd w kulturę organizacyjna oraz pomysły na to, w która stronę należy ja zmieniać, można zyskać dzięki analizie wzorców współpracy.