Zarządzanie usługami IT
Polska gospodarka cyfrowa rośnie w siłę
Polska jest w Europie Środkowo-Wschodniej liderem pod względem nominalnej wielkości e-commerce. Ale jaka będzie jego przyszłość w obliczu inflacji studzącej nastroje konsumenckie?
Wpływ wojny w Ukrainie na sektor IT w regionie
Ukraina w ostatnich latach była jednym z kluczowych ośrodków outsourcingu usług IT, m.in. dla takich gigantów jak Apple, Google czy Microsoft. Całkowitą roczną wartość eksportowanych usług informatycznych przed wojną szacowano na 6,8 miliarda dolarów rocznie, co stanowiło wówczas 4% PKB tego kraju.
Dane syntetyczne – duży potencjał dla biznesu
Dostęp do danych bywa niekiedy utrudniony. Czasem jednak, do uczenia modeli AI czy pozyskiwania wiedzy, można wykorzystywać dane syntetyczne – sztucznie wygenerowane, ale podobne do rzeczywistych.
Subskrybenci bez ciasteczek
Im lepiej znasz swojego klienta, tym bardziej adekwatną ofertę możesz dla niego stworzyć. W jego poznaniu nieocenioną wartość mają dane na jego temat, które do tej pory reklamodawcy pozyskiwali m.in. dzięki cookies. Tymczasem rośnie grono konsumentów, którzy niechętnie dzielą się informacjami na swój temat w sieci. Czy istnieje sposób na pozyskanie wiedzy na ich temat bez ciasteczek?
"Siła bez zwinności to tylko masa". Transformacja cyfrowa przedsiębiorstwa
Pandemia COVID-19 pokazała, jak szybko musimy adaptować się do nowych warunków otoczenia. Wcześniej badania nad szczepionkami trwały ok. 10 lat, a przecież szczepionki przeciw COVID dopuszczono już po kilku miesiącach od rozpoczęcia pandemii.
Transformacja technologiczna to już nie wybór
Do tej pory wydawało się, że najważniejszym wyzwaniem dla biznesu w nadchodzących miesiącach będzie powrót do normalności po wygasającej pandemii. Tymczasem nowy kryzys zmienia priorytety transformacji.
Nasz raport: CRM i ERP - nowe wymiary transformacji cyfrowej
Dziś bez systemów CRM i ERP trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu. Choć oba systemy się uzupełniają, to mogą służyć różnym celom przedsiębiorstwa.
Problem z danymi, który hamuje rozwój sztucznej inteligencji
Wysiłki wkładane w rozwój sztucznej inteligencji (AI) spełzną na niczym, jeżeli organizacje nie zapewnią odpowiedniego dostępu do danych w procesie rozwoju i cyklu życia produktu.
Czego kryzys uczy nas o innowacyjności
Świadomość, że o innowacyjne pomysły i duże zmiany łatwiej, wbrew pozorom, w trudnych czasach, może pomóc liderom podtrzymać innowacyjność w organizacji nawet wtedy, gdy kryzysu nie ma.
Na rowerze, z czołgiem z kartonu
O tym, jak dzięki zbiorowej inteligencji rozwiązywać problemy o wielkiej wadze, oraz o roli eksperymentu i kulturze krytycznego myślenia w tworzeniu innowacji opowiada Steven Spear z MIT Sloan School of Management, ekspert w dziedzinie projektowania skomplikowanych innowacyjnych przedsięwzięć biznesowych.
Czy menedżerowie najwyższego szczebla w twojej firmie mają wystarczające kompetencje cyfrowe?
Na najwyższych szczeblach firmowej hierarchii rzadko można spotkać menedżerów, którzy rozumieją znaczenie nowych technologii dla biznesu. Jeśli jednak się na nich znają, to ich wpływ na wzrost jest ogromny.
Podejmuj decyzje na podstawie właściwych danych
Analitycy często nie potrafią generować wniosków, które pomagałyby w podejmowaniu trafnych decyzji biznesowych, ale to nie ich wina. Przywódcy muszą zadbać o to, aby analityka bazowała na potrzebach decyzyjnych.
Kiedy szybko, a kiedy wolno skalować biznes platformowy
W powszechnej opinii firmy funkcjonujące jako cyfrowe platformy powinny szybko zwiększać skalę swojej działalności. Jednak na niektórych rynkach jest to błędne podejście.
Jak, działając w ramach platformy, zachować konkurencyjność
Firmy muszą opracować nowe strategie konkurowania, by odnieść sukces na wiodących platformach internetowych.
Jak potencjalni królowie kategorii stają się przeciętniakami
Innowacyjne firmy są w stanie wykreować nowe kategorie rynkowe, ale często nie potrafią ich zdominować.
Filary wzrostu w ekosystemach cyfrowych
Kluczem do sukcesu strategii ekosystemu jest zdolność tworzenia warunków do rozwoju partnerstwa cyfrowego.
Nowe elementy transformacji cyfrowej
Aktualizując swoje przełomowe badania, autorzy tłumaczą, jak nowe rozwiązania technologiczne pozwalają zdobywać przewagę konkurencyjną.
Dlaczego gospodarka oparta na wiedzy przetrwa epidemię
Branże nowych technologii napędzające dotychczasowy wzrost będą siłami osłabiającymi wpływ kryzysu COVID-19.
Mądrzejsze wykorzystywanie inteligentnych budynków
Inteligentne otoczenie może poprawić bezpieczeństwo miejsca pracy oraz przełożyć się na wyższą jakość współpracy. Coraz więcej firm, właścicieli nieruchomości i deweloperów zastanawia się, co będzie potrzebne, aby ułatwić powrót ludzi do fizycznych miejsc pracy w trakcie pandemii i po jej zakończeniu.