Prowadzenie firmy
Zatrudnianie kadry zarządczej: siedem błędów, które wciąż popełniają firmy
Wybór właściwego kandydata na stanowisko kierownicze jest jedną z najważniejszych decyzji organizacyjnych. Mimo starannej ocenie, która ma na celu sprawdzenie, czy dana osoba odnajdzie się w danej roli, zdolność firm do przewidywania sukcesu często bywa równie niepewna jak astrologia.
Future Ready Organization: bolączki polskich przedsiębiorstw
W niestabilnym i nieprzewidywalnym środowisku dotychczasowe strategie i metody zarządcze przestają się sprawdzać. To stawia przedsiębiorców przed koniecznością nie tylko dostosowania swoich firm do zmieniającego się otoczenia, ale wręcz przygotowania się na wyzwania, które nadejdą w przyszłości.
Czy na pewno rozumiesz swoją AI?
Kultowy pisarz science fiction Isaac Asimov powiedział kiedyś: „Nie boję się komputerów. Boję się ich braku”. Dziś podobnie podchodzimy do sztucznej inteligencji. Wiele osób z niej korzysta, kierując się jej popularnością i potencjałem, a jednocześnie odczuwamy efekt FOMO – obawę, że coś nas ominie. Mimo że sztuczna inteligencja jest wszechobecna, często nie rozumiemy jej działania ani potencjalnych czynników ryzyka, jakie niesie. To wydanie „MIT Sloan Management Review Polska” pozwoli zgłębić tajniki algorytmów, które kryją się za technologią AI.
Dlaczego programy rozwoju przywództwa nie działają i jak to naprawić
Programy szkoleniowe dla kadry kierowniczej to lukratywny biznes. Niestety, wiele z nich nie spełnia pokładanych w nich nadziei. Oto jak nie dać się nabrać.
Sześć wskazówek dla liderów na rok 2024
W obecnym roku liderzy powinni rozwijać kompetencje z obszaru zarządzania zmianą i inteligencji emocjonalnej. I nawet jeśli kluczowym wyzwaniem jest opracowanie strategii dotyczącej wykorzystania sztucznej inteligencji, nie należy zapominać o wpływie na ludzi, jakie wywierają zmiany wywołane przez AI.
Liderzy skazani na porażkę
Czasem zdarza się, że najważniejsze stanowiska w firmach są źle zaprojektowane. To powoduje, że ludzie, którzy zdecydują się je zająć, są z góry skazani na niepowodzenie.
Rasmus Hougaard: „Gdy jesteś liderem, musisz rozdzielać empatię od współczucia”
Założyciela oraz CEO Potential Project, autora bestsellerów w zakresie zarządzania i wykładowcę biznesowego Rasmusa Hougaarda zapytaliśmy o to, jak otoczenie biznesowe zmienia dziś paradygmat przywództwa i o czym muszą pamiętać liderzy stojący na czele zespołów w czasach nieustającej niepewności. Rozmawia Maria Korcz.
Błędy poznawcze, skróty myślowe oraz uprzedzenia utrudniają proces podejmowania decyzji
Wielokrotne powtarzanie fałszywych twierdzeń nadaje im polor prawdy. Stają się wiarygodne, co powoduje, że liderzy podejmują decyzje na podstawie błędnych informacji. Oto cztery strategie, które pomogą temu zapobiec.
Employer branding – nowe wyzwanie dla… marketingu
Dyrektorzy marketingu i ich zespoły mają teraz doskonałą okazję, aby przejąć wiodącą rolę w pozyskiwaniu i utrzymywaniu klientów oraz talentów.
„Zielony” biznes – 5 inspiracji na majówkę
Współczesny biznes coraz częściej w wymiarze technologicznym i operacyjnym koncentruje się na rozwiązaniach ekologicznych. Przypominamy pięć tekstów pokazujących, dlaczego to ważne.
Silna marka – 5 inspiracji dla liderów
Silna marka to lojalność klientów i większa wytrzymałość w obliczu niepewności oraz kryzysów. Przypominamy pięć tekstów, które pokazują, jak o nią zadbać.
Rady nadzorcze mogą być przewodnikiem dla firm w dobie kryzysu
Rady nadzorcze mają teraz wyjątkową sposobność, by pomóc zespołom zarządzającym w wytyczeniu drogi przez kryzys i w dalszą przyszłość.
Elastyczne formy zatrudnienia - 5 inspiracji dla liderów
Przypominamy pięć popularnych tekstów, które pomagają zrozumieć nowe wyzwania na rynku pracy.
Prowadzenie biznesu w warunkach kryzysu – 5 inspiracji dla liderów
Zerwane łańcuchy dostaw, ograniczenia w handlu, inflacja. Wciąż doświadczamy skutków kryzysu wywołanego pandemią, a już wkrótce może pojawić się kolejny, związany z rosyjskim atakiem na Ukrainę. Jak sobie z nim radzić? Przypominamy pięć tekstów, które ułatwią odpowiedź na to pytanie.
Efektywna praca zespołowa - 5 inspiracji dla liderów
Jak organizować dziś pracę zespołów? Przypominamy pięć popularnych tekstów, które przynoszą odpowiedź na to pytanie.
Misje kosmiczne — lekcje pracy zdalnej
Skuteczne przystosowanie się do pracy w domu wymaga wypracowania nowych rutynowych czynności — podobnych do tych, które doskonalą astronauci.
Przewaga outsidera
Sukces menedżerów zatrudnionych na czas określony pokazuje, że luźne więzi z organizacją i dystans kulturowy czasami pomagają liderom skuteczniej działać.
Chcesz mieć pracowników? Zadbaj o ich rozwój i szkolenia
Wbrew pozorom coraz więcej organizacji zdaje sobie sprawę z tego, że muszą się dogadać i wspólnie budować ekosystem, bo inaczej każdemu zabraknie pracowników i klientów. Trzeba przekonywać firmy do tworzenia wspólnych programów mentoringowych i szkoleniowych – twierdzi Van Anh Dam, country manager INCO w Polsce. Rozmowa odbyła się w ramach konferencji Infoshare.
Delegowanie do innego miejsca pracy stymuluje kreatywność
Kiedy pracownicy produkcji zamieniają się, choćby na krótki czas, miejscami pracy, to okazuje się, że zyskuje na tym ich kreatywność i mają bardziej wartościowe pomysły na usprawnienia.
Co wyróżnia uczące się organizacje?
Firmy, które troszczą się o budowanie kadry przygotowanej na wyzwania przyszłości, stosują siedem kluczowych zasad dotyczących szkoleń i rozwoju.