Najnowsze
Gospodarka odpadami: jak zarabiać i chronić środowisko
Większość odpadów można poddać recyclingowi. To korzystne rozwiązanie zarówno dla środowiska, jak i dla samego biznesu. Świadczą o tym wyniki finansowe Mo-BRUK.
Kielce po dwóch trudnych latach. Nowe inwestycje i plany na przyszłość
Ostatnie kilkanaście miesięcy to powolny, choć zauważalny proces odbudowy gospodarki po pandemii. Z doświadczeń Kielc wynika, iż następstwa tego stanu nie zahamowały planów rozwojowych lokalnych firm, natomiast wzrosty cen energii, paliw i odczuwana przez wszystkich inflacja – już tak.
Czterostopniowy proces reorganizacji pracy
Lęk przed porażką dotyka wielu liderów, którym powierzono zadanie sprostania nowym oczekiwaniom pracowników. Właściwym podejściem jest potraktowanie tego wyzwania jako procesu dającego firmie szansę na rozwój.
Opracowali zdalne badania urologiczne w zaciszu własnego domu. Wygrali Infoshare Startup Contest
Ukraiński start-up CareTech Human, który wprowadza na rynek urządzenie umożliwiające zdalne monitorowanie parametrów urologicznych, wygrał 20 tysięcy euro w konkursie organizowanym podczas konferencji Infoshare. O tytuł zwycięzcy Startup Contest ubiegało się 466 start-upów z całego świata. Drugie miejsce zajęła firma Ender Turing z Estonii, a trzecie polski MAB Robotics. Nagrody zostaną przeznaczone na dalszy rozwój innowacyjnych pomysłów laureatów.
Osiem trendów w zarządzaniu doświadczeniami klientów
Od kilku lat koncepcja budowy kultury klientocentrycznej w firmach na całym świecie zyskuje coraz więcej zwolenników. Dbanie o lojalność klientów i ich doświadczenie znajduje się na liście priorytetów firm niezależnie od branży, w jakiej działają. Co roku, w pierwszy wtorek października wiele z nich świętuje Dzień Doświadczenia Klienta, podsumowując działania podejmowane na rzecz poprawy doświadczeń klientów.
Przerwij związek między płacą a wynikami
Eksperyment polegający na wyeliminowaniu modelu pay-for-performance (płaca za wyniki) przyczynił się do poprawy wyników, utrzymania i zaangażowania pracowników sprzedaży w Hilti Group.
Firmy działające w modelu PLG znalazły nowy sposób obsługi klientów
Organizacje, takie jak Zoom lub Slack, sprzedają w istocie tylko jeden produkt. Przy okazji służy on do znajdowania nowych klientów i przekonania ich, by zapłacili. Tym samym produkt staje się narzędziem do wspierania rozwoju firmy. Bez konieczności zatrudniania pracowników zajmujących się obsługą klienta.
Różnorodność: warto stawiać sobie mierzalne cele
O zarządzaniu różnorodnością i inkluzywnością opowiada Daria Gostkowska, Dyrektorka Wykonawcza Obszaru Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Banku BNP Paribas. Rozmowa jest częścią badania jakościowego, którego wyniki ukażą się w 17 numerze „ICAN Management Review”. Wydanie to będzie poświęcone tematyce Diversity&Inclusion w polskim biznesie.
Odkryj potencjał cyfrowych bliźniaków w łańcuchach dostaw
Coraz więcej firm w coraz szerszym zakresie optymalizuje swoje łańcuchy dostaw z pomocą cyfrowych bliźniaków. Ogromny potencjał tej technologii zyskuje stale rosnące uznanie.
Sukcesja czy zewnętrzny menedżer. Komu powierzyć stery firmy rodzinnej?
Firmy rodzinne, które były zakładane u progu lat 90. XX wieku, dziś są już dojrzałe. Mają mocne fundamenty i głęboko zapuszczone korzenie – szczególnie w kontekście życia gospodarczego lokalnej społeczności. Dla wielu założycieli nadszedł moment, by zacząć myśleć o tym, kto przejmie stery.