Marketing
LinkedIn w Polsce rośnie. Jak znaleźć sobie na nim miejsce?
Social media szybko ewoluowały z platform do kontaktu ze znajomymi na ważne kanały sprzedaży, networkingu i budowania marki. Kiedy coraz więcej użytkowników rezygnuje z kont na Facebooku, a Instagram osiągnął próg nasycenia influencerami, LinkedIn staje się coraz bardziej atrakcyjną przestrzenią dla biznesu.
Luksusowe doświadczenie klienta – czego można nauczyć się od marek premium
O tym, jak budować poczucie ekskluzywności poprzez doświadczenie z marką, a także o unikatowych sposobach zaspokajania potrzeb klientów, rozmawiam z Dominiką Trawką, strategiem oraz doradczynią marek premium i luksusowych, autorką bestsellerowej książki Marketing Premium, założycielką pierwszego w Polsce bloga o marketingu marek z wyższej półki: MarketingPremium.pl, oraz firmy doradczej Luxury Consulting Online.
Biznes zanurzony w metaświecie
W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2022 roku biznes zainwestował ponad 120 miliardów dolarów w rozwój technologii związanych z metawersum. Nic dziwnego, gospodarka wirtualnych światów do 2030 roku może bowiem osiągnąć wartość 5 bilionów dolarów.
Media społecznościowe już nie takie społecznościowe?
Meta ogłosiła, że Facebook zmieni się nie do poznania. Odpowiadać ma za to nowy algorytm. Podobnie jak w przypadku TikToka, będzie on bardziej spersonalizowany, więc prezentowane treści mają znacznie bardziej przyciągać odbiorców. Co o zmianach algorytmów powinni wiedzieć marketerzy?
UX writing, czyli jak pisać, by teksty na stronie były zrozumiałe
Wyobraź sobie, że chcesz się zalogować do jakiejś aplikacji, a ta wyświetla komunikat: „zaloguj się za pomocą biometrii”. Część osób zrozumie, ale część nie. Czy nie lepiej byłoby, gdyby brzmiał np.: „zaloguj się, dotykając kciukiem we wskazanym miejscu” albo „zaloguj się, robiąc selfie”? Wówczas z pewnością więcej osób zrozumiałoby komunikat. Właśnie temu służy UX writing.
5 tekstów na temat widoku klienta 360
Firmy, które w czasach kryzysu naprawdę odpowiadają na potrzeby klientów, mają szansę na wzmocnienie relacji z nimi.
Empatyczny marketing, nie tylko na czasy kryzysu
Empatia staje się kluczem do nawiązania głębokiej relacji z odbiorcami. Nawet jeśli stoją za nią motywacje ekonomiczne.
Klastry tematyczne a pozycja strony w wyszukiwarce
Czasy, kiedy wystarczyło publikować treści naszpikowane dużą liczbą słów kluczowych, by osiągnąć wysokie miejsce w wyszukiwarce, bezpowrotnie minęły. Dziś w pozycjonowaniu stron internetowych liczą się również kompetencje, autorytet i wiarygodność. Wysokie wartości tych parametrów pomagają osiągnąć klastry tematyczne.
Cyfrowy marketing – 5 inspiracji dla liderów
Technologie cyfrowe rewolucjonizują marketing. Sprawiają, że nie tylko zmienia się sposób dotarcia do potencjalnego klienta, ale także sam przekaz. Przedstawiamy pięć tekstów, które pokazują, jakie korzyści i wyzwania wiążą się z tą zmianą.
Jak rozkochać w sobie klientów?
Z jednej strony święto zakochanych to festiwal różu i brokatu, z drugiej strony – ważna okazja dla sklepów internetowych. Tylko w USA zakupy tego dnia przekroczą 20 mld dolarów. Sprzedawcy chcą także przy okazji Walentynek rozpalić pozytywne emocje wśród klientów, które będą im towarzyszyły przy kolejnym wyborze.
Jak reklamować się w grach?
Gry takie jak Fortnite, Cybepunk 2077 czy Minecracft to już nie tylko zabawa, ale też ogromne przestrzenie dla reklamy i nowe możliwości dla marketingu.
Kampania e-mailowa. Jak dzięki AI realizować ją właściwie
Elektroniczna poczta niczym zwykła skrzynka zapychana jest rozlicznymi śmieciami. Pomimo prób blokowania spamu, reklamy wciąż się wciskają pomiędzy ważne e-maile. Tracą na tym nie tylko marketerzy, ale też odbiorcy treści. Zmianę może przynieść wykorzystanie sztucznej inteligencji.
Jak grupować klientów, by łagodzić konsekwencje zmian popytu
Znalezienie komplementarnych prawidłowości w zachowaniach klientów może pomóc przeciwdziałać kosztownym skutkom gwałtownych wahań popytu.
Marketing AI – narzędzie zwiększające przychody i redukujące koszty
Zaawansowane, zintegrowane aplikacje, które wykorzystują uczenie maszynowe, mają największy potencjał tworzenia wartości. Muszą być jednak przeszkolone przy użyciu ogromnych ilości danych.
Media społecznościowe muszą zmienić swój model biznesowy
Pandemia i związana z nią przymusowa izolacja spowodowały, że media społecznościowe rozwijały się wyjątkowo intensywnie. Okazało się jednak, że to właśnie za ich pomocą dystrybuowanych było najwięcej fałszywych informacji dotyczących wirusa (choć nie tylko). Jeśli więc mają one odzyskać wiarygodność, muszą zmienić swoje modele biznesowe.
Kim jest twój klient po pandemii?
Rok z pandemią i obostrzeniami z nią związanymi mocno wpłynął na zachowania konsumentów. Marki powinny o tym wiedzieć, bo powrót do normalności będzie bardzo długi.
Poznaj Genesys CX
O tym, jak w czasie „nowej normalności” poprawić customer expierience, opowiadała Małgorzata Gawrysiak, dyrektorka sprzedaży w Genesys Polska.
Czy czeka nas zadyszka e-commerce?
Miniony rok był rokiem e-commerce i nikt nie ma co do tego wątpliwości. Dziś wyzwaniem będzie utrzymanie dynamiki wzrostu. Czy sklepy internetowe będą się rozwijać również po pandemii?
Wertykalne media społecznościowe. Czy twój biznes tam się odnajdzie?
Użytkownicy zmęczeni kakofonią treści i kapitalizmem inwigilacyjnym gigantów technologicznych – jak Facebook czy Twitter – uciekają do niszowych, często specjalistycznych, czyli wertykalnych mediów społecznościowych. Czy biznes za nimi podąży?
Biznesowe déjà vu. Sieć mówi jak jest
Analiza trendów internetowych roku minionego 2020 może być najlepszym sposobem przygotowania strategii biznesowej na dziś. Wszak wiosna 2021 nie różni się zbytnio od wiosny minionej.