Rafał Burzyński od sześciu lat pracował jako przedstawiciel handlowy w InnovationCom, firmie software’owej oferującej systemy i rozwiązania internetowe dla firm. Uzyskał tytuł MBA na Akademii Ekonomicznej i wierzył, że jego awans na menedżerskie stanowisko to tylko kwestia czasu. Kiedy zwolniło się stanowisko dyrektora sprzedaży w jednym z oddziałów firmy we Wrocławiu, funkcję tę powierzono właśnie Burzyńskiemu. Nowy menedżer rozpoczął swoją pracę od tygodniowego szkolenia z zakresu zarządzania, podczas którego dostał obszerny podręcznik na temat polityki firmy – prezes firmy zapewniał go, że dzięki stosowaniu się do wytycznych zawartych w podręczniku uniknie wielu kłopotów. Swoją pomoc zadeklarowała także Agata Mróz, dyrektor ds. zarządzania zasobami ludzkimi z centrali. Z kolei Jan Zbicki, dyrektor regionalny i bezpośredni szef Rafała Burzyńskiego, powiedział na początek, że dyrektor sprzedaży może sam decydować o wszystkim, ale ponosi za to pełną odpowiedzialność. Pierwsze tygodnie w pracy minęły błyskawicznie. Burzyński spędził je na ustalaniu szczegółów związanych z nową ofertą i rozmowach z pracownikami. Powoli jednak zaczął tonąć w morzu ważnych i mniej ważnych informacji oraz spotkań. Pod koniec pierwszego kwartału okazało się, że nie udało mu się osiągnąć zakładanych wyników sprzedaży. Do tego doszły problemy z pracownikami. W dodatku część klientów zaczęła odchodzić do konkurencji. W efekcie szef Jan Zbicki zażądał, aby w ciągu tygodnia Rafał Burzyński przygotował plan poprawy swoich wyników. Nowo mianowany menedżer nie wiedział, co powinien zrobić w tej sytuacji. Wrócić na stanowisko handlowca? Rezygnacja oznaczała jednak poddanie się, a tego Burzyński za wszelką cenę chciał uniknąć. Trzej eksperci komentują zaistniałą sytuację: Czy nie jest już za późno, żeby Rafał Burzyński ocalił swoje stanowisko?
Premium
Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów
Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!
Wybierz wariant dopasowany do siebie!
Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się
Premium
Subskrybenci wiedzą więcej!
Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!
Wybierz wariant dopasowany do siebie!
Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się
Najpopularniejsze tematy
- Emerytura
- Historia biznesu
- Działania operacyjne
- Własność intelektualna
- Platformy społecznościowe
- Budżetowanie
- Kierowanie zespołami
- Myślenie strategiczne
- Badania rynku
- Demografia
- Networking
- Marka
- Ekonomia
- Firmy rodzinne
- Planowanie kariery
- Stres
- Dane
- Odpowiedzialność społeczna
- Reorganizacja
- Technologie mobilne
- Polityka kadrowa
- Analityka
- Edukacja biznesowa
- Partnerstwo Publiczno-Prywatne
- Marketing relacji
- Poszukiwanie pracy
- Koszty
- Globalizacja
- Zarządzanie zmianą
- Gender
- Internet
- Konkurencja
- Delegowanie
- Inteligencja emocjonalna
- Ekonomia i społeczeństwo
- Audyt
- Mierzenie wydajności
- Spotkania
- Prognozowanie
- Rynki wschodzące
- Rozwój ekonomiczny
- Otrzymywanie informacji zwrotnej
- Biznes międzynarodowy
- Komunikacja wewnętrzna
- Platformy społecznościowe
- Lifestyle
- Bezpieczeństwo i prywatność
- Zarządzanie czasem
- Eksperymentowanie
- Komunikacja w kryzysie
- Procesy biznesowe
- Kreatywność
- Badania i rozwój
- Nieformalne przywództwo
- Work life balance
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Ekonomia behawioralna
- Venture Capital
- Rozwój pracowników
- Wytwórstwo
- Konflikt
- Kobiety w biznesie
- Finanse przedsiębiorstwa
- Chmury obliczeniowe
- Finanse i rachunkowość
- Edukacja
- Kooperacja
- Pisanie biznesowe
- Odpowiedzialność biznesu
- IT
- Coaching
- Klienci
- Autorytety
- Globalna strategia
- Etyka
- Analiza finansowa
- Polityka cenowa
- Kariera
- Zarządzanie finansami
- Redukcja zatrudnienia