Zima 2021 | MIT Sloan Management Review Polska (mitsmr.pl)
Strategia, a nie technologia jest motorem cyfrowej transformacji – to temat raportu, który przed kilku laty przygotowały redakcja „MIT Sloan Management Review” i firma doradcza Deloitte. Teza tego opracowania stała się jeszcze bardziej aktualna w czasach kryzysu, gdy wiele firm, w obawie przed skutkami pandemii, podejmuje działania impulsywne i doraźne, zapominając o długoterminowych celach strategicznych. Wdraża pewne punktowe rozwiązania technologiczne, nie myśląc o całościowej reorganizacji biznesu.
Tymczasem właśnie strategiczne podejście w największym stopniu zwiększa szanse na przetrwanie trudnych czasów i skuteczną transformację cyfrową. Przekonanie to podziela wielu doświadczonych menedżerów, ale też liderzy spoza świata biznesu. Jednym z nich jest generał Rajmund T. Andrzejczak, szef Sztabu Generalnego Wojska Polskiego. W publikowanym na naszych łamach artykule pt.Cyfrowa strategia na czas kryzysu przekonuje on, że historię napiszą te organizacje, które mimo pandemii nie straciły z oczu swoich długoterminowych celów strategicznych.
Właśnie takiemu długodystansowemu myśleniu w kontekście technologicznym i kryzysowym poświęcamy najnowszy numer naszego magazynu.
Mam nadzieję, że zamieszczone w nim artykuły zainspirują Państwa do tego, by myśleć innowacyjnie, a jednocześnie strategicznie i dzięki temu wygrywać w trudnych czasach.
Życzę owocnej lektury!
Paweł Górecki, redaktor naczelny „MIT Sloan Management Review Polska”