Ten artykuł dostępny jest także w wersji audio. Zaloguj się lub zostań prenumeratorem i słuchaj bez ograniczeń!
Sprzedaż za pośrednictwem mediów społecznościowych jest możliwa i co najważniejsze – efektywna. Aby jednak wykorzystać ich potencjał, niezbędne jest opracowanie nowej strategii.
O tym, jak osiągnąć mistrzowski poziom na takich platformach jak LinkedIn, opowiada Barbara Giamanco, światowy ekspert w zakresie wykorzystania mediów społecznościowych w sprzedaży.
Przed ośmiu laty napisała pani wraz z Joan C. Curtis książkę The New Handshake: Sales Meets Social Media, która pokazuje, jak zmieniła się sprzedaż i jaką rolę odgrywają w niej media społecznościowe. Czy od tego czasu sprzedaż uległa dalszym cyfrowym przeobrażeniom?
Kilka lat przed publikacją tej książki dołączyłam do LinkedIn i już wówczas zrozumiałam, że tę platformę można wykorzystać nie tylko do poszukiwania pracy, ale również do nawiązywania relacji z ludźmi, którzy mogą zostać naszymi klientami.
Od wydania naszej książki sporo się zmieniło, choć starałyśmy się wyprzedzać ówczesne trendy. Zmianom uległ zarówno sposób dokonywania zakupów, jak i oczekiwania kupujących wobec sprzedawców. Trudniejszy stał się kontakt z klientami ze względu na możliwość blokowania nieznanych numerów telefonów oraz niepożądanych maili. Wciąż zmienia się sposób korzystania z mediów społecznościowych. Najbardziej jednak zaskoczyło mnie to, że sprzedawcy nadal nie traktują ich jako istotnego kanału sprzedaży.