Kryzys zaufania wywołany pogarszającą się sytuacją globalnej gospodarki postawił przed sektorem energetycznym wyzwania na niespotykaną wcześniej skalę. Aby im sprostać, firmy muszą dokonać dogłębnej zmiany strategii i struktur organizacyjnych.
Kiedy w roku 2009, jako jedenasty zarząd w zaledwie czteroletniej historii ENERGA‑OPERATOR SA, podejmowaliśmy decyzję o wdrożeniu nowej strategii rozwoju sieci elektroenergetycznej, przebudowie modelu i procesów biznesowych, a także wspierających je systemów, wiedzieliśmy, że będziemy musieli poradzić sobie z szeregiem negatywnych zjawisk. Najważniejszymi z nich były: wzrost kosztów operacyjnych, obawy przed zmianą, spadek motywacji pracowników, problemy społeczne, a także początkowa niestabilność wdrażanych rozwiązań. Nie przypuszczaliśmy jednak, że tym wszystkim problemom towarzyszyć będzie głęboki kryzys zaufania wywołany pogarszającą się sytuacją globalnej gospodarki. Postawił on przed sektorem energetycznych, a zwłaszcza operatorami systemu dystrybucyjnego (OSD), wyzwania na niespotykaną wcześniej skalę...