Blisko połowa przedsiębiorstw w warunkach kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa utrzyma stabilność finansową najwyżej przez 2‑3 miesiące. Tylko co siódma firma będzie w stanie wytrwać do 4 tygodni. Globalna organizacja GS1 wspierająca handel w 150 krajach na świecie - znana m.in. z kodu kreskowego - zainicjowała kampanię #zacznijod590, promującą firmy będące uczestnikami Systemu GS1 w Polsce.
Obecnie w Systemie GS1 w Polsce znajduje się już 26 300 przedsiębiorstw, których działalność obejmuje wiele sektorów. Organizacja GS1 zachęca do zapoznania się z produktami i usługami, które oferują Uczestnicy Systemu GS1 oraz do udziału w akcji #zacznijod590, dzięki której można w łatwy sposób sprawdzić źródło pochodzenia produktów i wspierać lokalne przedsiębiorstwa. Wystarczy sprawdzić trzy pierwsze cyfry kodu kreskowego i wybrać te, które wskazują na towar pochodzący od polskiego producenta lub dystrybutora.
Organizacja GS1 promuje firmy, które zgłoszą udział w kampanii w swoich kanałach komunikacji oraz w mediach.
– To kolejna nasza inicjatywa na trudne czasy. Pragniemy podzielić się różnymi przykładami i dobrą energią. Równolegle priorytetowo traktujemy wszystkie firmy, które do tej pory nie były uczestnikami Systemu GS1. Jest to okazja, aby także one sięgnęły po korzyści płynące ze standardów GS1 – komentuje Aleksander Niemczyk, prezes zarządu GS1 Polska.
– Ze względu na stan epidemii większość sklepów stacjonarnych została zamknięta. Możliwa jest jednak sprzedaż online. GS1 Polska przygotowało narzędzia oraz poradniki edukujące, jak skutecznie sprzedawać w internecie - mówi Elżbieta Hałas, Członkini Zarządu GS1 Polska.
Materiały dotyczące sprzedaży na platformach typu marketplace umieściliśmy w dedykowanej zakładce. Dostępne są tam porady dotyczące platform sprzedażowych firm Amazon, Google, eBay czy Carrefour.
Więcej informacji na temat kampanii znajduje się tutaj.