W chwili wybuchu kryzysu finansowego w Polsce ruszył nowy bank, który nie miał ani historii, ani rozpoznawalnej marki. Alior Bank wkraczał na rynek, na którym o klientów konkurowało ponad 50 banków komercyjnych oraz niemal 600 banków spółdzielczych. W tak konkurencyjnym i silnie strzeżonym otoczeniu w ciągu trzech lat odebrał rywalom milion klientów i zbudował od zera silną markę. Tak udane wejście na rynek było możliwe dzięki stworzeniu oferty opartej na koncepcji „więcej za mniej”, czyli zaoferowaniu klientom atrakcyjniejszych usług od średniej rynkowej za cenę niższą od konkurencji, a nawet za darmo. Wypracowanie odpowiednio atrakcyjnej oferty wymagało zrozumienia zmieniających się potrzeb klientów, którzy oczekiwali rzeczywiście wysokiej (a nie tylko deklarowanej) jakości obsługi, taniego dostępu do produktów zarezerwowanych dotychczas dla najzamożniejszych, dostosowania banku do lokalnych wymagań oraz marki, z którą klienci mogli się utożsamiać. W artykule przedstawiamy założenia leżące u podstaw stworzenia nowego banku oraz szczegóły strategii, która pozwoliła w ciągu zaledwie trzech lat wkroczyć do pierwszej ligi instytucji finansowych w Polsce.
Premium
Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów
Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!
Wybierz wariant dopasowany do siebie!
Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się
Premium
Subskrybenci wiedzą więcej!
Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!
Wybierz wariant dopasowany do siebie!
Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się
Najpopularniejsze tematy
- Emerytura
- Etyka
- Działania operacyjne
- Finanse przedsiębiorstwa
- Chmury obliczeniowe
- Finanse i rachunkowość
- Mierzenie wydajności
- Kierowanie zespołami
- Myślenie strategiczne
- Badania rynku
- Demografia
- Networking
- Marka
- Ekonomia
- Firmy rodzinne
- Planowanie kariery
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Odpowiedzialność społeczna
- Reorganizacja
- Technologie mobilne
- Polityka kadrowa
- Analityka
- Kobiety w biznesie
- Własność intelektualna
- Platformy społecznościowe
- Budżetowanie
- Dane
- Koszty
- Globalizacja
- Zarządzanie zmianą
- Gender
- Internet
- Konkurencja
- Delegowanie
- Inteligencja emocjonalna
- Ekonomia i społeczeństwo
- Analiza finansowa
- Spotkania
- Prognozowanie
- Rynki wschodzące
- Rozwój ekonomiczny
- Historia biznesu
- Edukacja biznesowa
- Partnerstwo Publiczno-Prywatne
- Marketing relacji
- Poszukiwanie pracy
- Lifestyle
- Bezpieczeństwo i prywatność
- Zarządzanie czasem
- Eksperymentowanie
- Komunikacja w kryzysie
- Procesy biznesowe
- Kreatywność
- Badania i rozwój
- Nieformalne przywództwo
- Work life balance
- Ekonomia behawioralna
- Venture Capital
- Rozwój pracowników
- Wytwórstwo
- Konflikt
- Otrzymywanie informacji zwrotnej
- Biznes międzynarodowy
- Komunikacja wewnętrzna
- Platformy społecznościowe
- Audyt
- Edukacja
- Kooperacja
- Pisanie biznesowe
- Odpowiedzialność biznesu
- IT
- Coaching
- Klienci
- Autorytety
- Globalna strategia
- Stres
- Polityka cenowa
- Kariera
- Zarządzanie finansami
- Redukcja zatrudnienia