Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Niezależnie od branżowej sezonowości, listopadowo‑grudniowym słowem‑kluczem są święta. Działy sprzedażowe walczą w terenie o to, aby świąteczne promocje stały się prawdziwą bombą, podczas gdy działy wspierające, m.in. personalny czy komunikacji, dekorują biuro… bombkami.

Wykorzystajmy chwile grudniowego przestoju w rekrutacjach i świąteczny nastrój w korporacjach na wykonanie bilansu rocznego. W jakim celu? Weźmy oddech przed styczniową mobilizacją, nakreślając sytuacyjną mapę komunikacji i zastanawiając się, co nam przyniósł ten rok.

Oto kilka punktów, które nieinwazyjnie pozwolą naostrzyć piłę, aby zrealizować wzrosty zaplanowane na przyszły rok.

Czas porządków

Wiedza, ciekawe studia przypadków, inspiracja. Odłożone na później inspiracyjne newslettery z portali branżowych, które stanowią sporą część folderu nieprzeczytane w skrzynce odbiorczej, mają nadzieję, że właśnie nadszedł ich czas.

**Rankingi i konkursy. **Taki okres to świetny moment na analizę pozycji firmy w konkursach i rankingach. Które są ważne w naszej branży? Jaka jest ich metodologia? Co trzeba zrobić, żeby w nich zaistnieć?

Uaktualnienie i urealnienie. Uaktualnij plany komunikacyjne, matrycę komunikacyjną, komunikacyjny roadmap, communication ladder czy inny dokument strategiczny, z którego korzystasz. Urealnij grupy docelowe. Przeanalizuj demografię i zmiany w profilu psychospołecznym pracowników, na przykład sprawdź, jak dotrzeć do powracających po urlopie rodzicielskim mam. Dane z działu personalnego podpowiedzą Ci, czy organizacja się odmładza, czy starzeje. Ogólnie rzecz biorąc, HR‑owe big data pomoże wyznaczyć kierunek rozwoju narzędzi w nadchodzącym roku.

Czas analizy

Przedświąteczne zmniejszenie ruchu na biurowych korytarzach wykorzystaj na lekturę i wyciągnięcie wniosków z tego, co już zadziało się w komunikacji. Przeanalizuj raporty intranetowe. Bardziej szczegółowo niż zwykle wczytaj się w najczęściej czytane wiadomości i postaraj się zidentyfikować źródło sukcesu.

Analiza treści. Jeśli do tej pory tego nie próbowałeś, przyjrzyj się najważniejszym przesłaniom i słowom kluczowym, które wypływają z komunikatów. Zrób audyt spójności treści w komunikacji korporacyjnej.

Lessons learned. Znajdź notatki ze zrealizowanych projektów. Zobacz, co można byłoby zrobić inaczej, lepiej.

Czas refleksji

A może chwilę refleksji ubrać w przedświąteczny pitstop workshop? Zorganizować podsumowujące rok refleksyjne spotkanie, zebrać pomysły, słuchać rad i podpowiedzi, wyciągnąć wnioski. Jak na torze Formuły 1. Kilkusekundowa wymiana opon jest poprzedzona wielogodzinnymi debatami ekspertów. Lepiej wypracować rozwiązania poza torem, żeby nie dyskutować zbyt długo przed ostatnim okrążeniem w trakcie wyścigu.

Czas testowania

Jeśli w nowym roku zamierzasz wprowadzić nowe narzędzia technologiczne, okres między świętami a sylwestrem to czas beta‑testowania. To szansa na testy nowych funkcjonalności narzędzi, aplikacji do wykorzystania w firmie, a nawet na pilotażowe spotkania kontrolne, by przekonać się, jak nowy format sprawdzi się w praktyce, testowane na mniejszej grupie osób, które pozostały w biurze i niecierpliwie czekają na oficjalny e‑mail dotyczący skrócenia czasu pracy 31 grudnia.

Monika Sońta

Ekspert w zakresie komunikacji korporacyjnej i zaangażowania pracowników, COMM.on.


Najpopularniejsze tematy