Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Volvo Polska: Wsłuchujemy się w oczekiwania pracowników

Naszą firmę wyróżnia budowana przez lata, a obecnie już ugruntowana kultura organizacyjna. Opieramy ją na szacunku, otwartości na potrzeby pracownika, stabilności zatrudnienia i możliwościach rozwoju - mówi Bożena Michońska, wiceprezes ds. personalnych i centrum ekspertyz Volvo Polska.

W ramach patronatu nad inicjatywą Top Employers Institute rozmawiamy z przedstawicielami firm, które zostały wyróżnione prestiżowym tytułem Top Employers Polska 2017. Zapytaliśmy ich o kluczowe wyzwania związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi, praktyki z zakresu budowania wizerunku na rynku pracy, a także o wskazówki dla firm, które chciałyby dołączyć do grona najlepszych pracodawców. Wypowiedzi pozostałych laureatów znajdują się na: hbrp.pl/topemployers.

Zwinność i elastyczność są niezbędne

Pracodawcom coraz większą trudność sprawia pozyskiwanie dobrych, kompetentnych pracowników i zatrzymywanie talentów. Działy HR muszą być elastyczne i dostosowywać się do aktualnych wyzwań biznesowych z uwzględnieniem m.in. aspektów prawnych czy elastycznego czasu pracy. Kluczową kwestią staje się zarządzanie różnorodnością ze względu na wiek i odpowiadanie potrzebom wielu pokoleń w jednej organizacji. W Volvo radzimy sobie z tym wyzwaniem, dostosowując warunki pracy do wieku i możliwości psychofizycznych pracowników, a także przygotowując zróżnicowaną ofertę benefitów.

Jesteśmy tam, gdzie kandydaci

Aby dotrzeć do potencjalnych pracowników, nawiązujemy współpracę zarówno z uczelniami, jak i szkołami zawodowymi. Bierzemy udział w różnych wydarzeniach, np. targi pracy, konferencje, wykłady na uczelniach, projekty podejmowane we współpracy z lokalnymi mediami np. projekt „Wrocław 2.0.17” wrocławskiej redakcji „Gazety Wyborczej” prezentujący pracę w firmach IT czy projekt „Zawodowcy” promujący pracę w zakładach przemysłowych we Wrocławiu.

Bierzemy też udział w akcjach charytatywnych angażujących dużą liczbę pracowników (np. „Bieg Firmowy”), a także prowadzimy działania związane z wolontariatem pracowniczym.

Otwartość na potrzeby

Naszą firmę wyróżnia budowana przez lata, a obecnie już ugruntowana kultura organizacyjna. Opieramy ją na kluczowych wartościach: szacunku, otwartości na potrzeby pracownika, stabilności zatrudnienia i możliwościach rozwoju. Konsekwencja w budowaniu spójnej kultury jest niezwykle ważnym ogniwem naszego sukcesu w roli pracodawcy.

Bożena Michońska

Wiceprezes ds. Personalnych i Centrum Ekspertyz w Volvo Polska.


Najpopularniejsze tematy