Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

W ciągu ostatnich dekad zaszło wiele zmian, które nie tylko uprościły część procesów, ale także spowodowały, że działalność operacyjna przedsiębiorstw stała się o wiele bardziej złożona. Firmy mają problem z wyróżnieniem się na rynku. Dlatego coraz więcej z nich – tak jak firma Villeroy & Boch – sięga po technologię, by poprawić swoją konkurencyjność i rentowność.

Niemiecka firma Villeroy & Boch – założona w 1748 roku – od prawie trzech stuleci dba o wystrój stołów na całym świecie. Sygnowane jej logo kolekcje porcelanowej zastawy stołowej, sztućców oraz wyrobów ze szkła i kryształu łączą tradycję ze współczesnymi trendami. Obecnie przedsiębiorstwo idzie z duchem czasu i głównym kanałem dystrybucji jego produktów stał się sklep internetowy. Właśnie poprzez platformę e‑commerce w takie dni jak „czarny piątek” czy „cyberponiedziałek” internetowy sklep generuje najwyższe obroty.

Aby obsłużyć skokowe natężenia ruchu, uruchomiano dodatkowe zasoby. Jednak infrastruktura zapewniała potrzebną moc jedynie częściowo. Co więcej, wszystkie zmiany konfiguracji zakładały uruchomienie dodatkowych zasobów z opóźnieniem. Liczba zadań oraz podział obowiązków między różnymi grupami zaangażowanych w procesy osób powodowały spore opóźnienia w udostępnianiu aplikacji internetowym klientom. Dynamiczny wzrost biznesu online wraz z okresowymi dużymi obciążeniami ruchu stał się wyzwaniem dla dalszego rozwoju. Chcąc mu sprostać, grupa Villeroy & Boch musiała znaleźć nowe rozwiązanie. W 2014 roku ogłosiła przetarg, który wygrała firma OVH.

Dr Pascal Rheinert (dyrektor departamentu IT, serwisów internetowych i e‑businessu w Villeroy & Boch) tak uzasadnia tę decyzję: „Ważne było, że nasz partner hostingowy działa w skali globalnej, a jego rozwiązania chmurowe mają certyfikaty zgodne z normą ISO/IEC 27001 oraz certyfikaty SOC 1 i 2”.

Migracja środowiska serwerowego wymagała zmiany adresu IP, co przy rozbudowanej infrastrukturze IT nie jest proste. Pojawiły się także inne wyzwania, m.in. związane ze zmianą systemu operacyjnego. Należało dodatkowo przedefiniować podział obowiązków i zapewnić wsparcie dla wszystkich procesów realizowanych w ramach umowy. Priorytetem dla Villeroy & Boch było także samodzielne zarządzanie określonymi klastrami serwerów.

„Do wyboru dostawcy przekonała nas nie tylko skala działalności OVH, ale przede wszystkim możliwość dostarczania nowych serwerów w ciągu zaledwie kilku godzin, własna sieć światłowodowa, CDN i doskonałe wsparcie podczas całego procesu migracji” – dodaje Pascal Rheinert.

Realizując ten projekt, firma OVH wykorzystuje model IaaS (Infrastructure as a Service), który pozwala przedsiębiorstwu Villeroy & Boch niezależnie zarządzać klastrem serwerów. Po przypisaniu niezbędnych uprawnień w panelu administracyjnym VMware firma może samodzielnie klonować serwery, uaktualniać je, wyłączać oraz usuwać.

Z technicznego punktu widzenia migracja do modelu cloud zapewniła firmie Villeroy & Boch spokój, jeśli chodzi o instalację, utrzymanie i zabezpieczenie całej infrastruktury informatycznej: OVH udostępnia chmurę z łączem o przepustowości 1,5 Gbps i bez limitu transferu.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Kiedy zainwestować w chmurę? »

Dlaczego chmura była najlepszą decyzją?

Z ekonomicznego punktu widzenia rozwiązanie cloud dostarczane przez OVH spełnia potrzeby firmy Villeroy & Boch. Nowa infrastruktura informatyczna pozwala na szybkie, elastyczne i efektywne kosztowo dostosowanie zasobów do bieżących potrzeb. To umożliwia Villeroy & Boch natychmiastowe reagowanie na zmieniające się oczekiwania klientów i dynamiczną sytuację na rynku, generującą czasowy wzrost zapotrzebowania na zasoby.

„Konkurencyjność i rentowność firm w coraz większym stopniu są uzależnione od procesów wspieranych przez technologie. Dzisiaj już nie kwestionujemy roli IT jako elementu ułatwiającego biznes. Dzięki chmurze firma Villeroy & Boch mogła poprawić dynamikę własnej infrastruktury i w konsekwencji jest dobrze przygotowana na ewentualne zmiany modelu biznesowego” – mówi Peter Höhn, dyrektor niemieckiego oddziału OVH.

W czasie migracji do nowej struktury w chmurze zespół OVH blisko współpracował z przedstawicielami Villeroy & Boch, zapewniając nie tylko wsparcie zdalne, ale także obecność na miejscu u klienta. Dużą zaletą była niewielka odległość pomiędzy oddziałami obu firm, zlokalizowanymi w Mettlach i Saarbrücken, które znajdują się na terenie landu Saara, co znacznie ułatwiło prowadzenie projektu.

W celu zminimalizowania ryzyka migracja została podzielona na kilka etapów. Takie podejście pozwoliło przeanalizować doświadczenia i wyciągnąć wnioski z pierwszych etapów projektu. Proces rozpoczął się po stronie klienta pod koniec grudnia 2014 roku, aby następnie w maju 2015 roku objąć także sklepy internetowe i portal firmy. Projekt zakończył się wraz z migracją strony internetowej chińskiego oddziału Villeroy & Boch pod koniec czerwca 2015.

Konsekwencją udanej współpracy była decyzja o wdrożeniu usług OVH w całej grupie Villeroy & Boch.

Poznaj sekrety grupy Alibaba »

Joanna Parasiewicz

Communication & Social Media Manager, OVH.


Najpopularniejsze tematy