Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Ściśle jawne, czyli bezpieczeństwo informacji w gospodarce wiedzy

Polityka Bezpieczeństwa Informacji – to pojęcie od kilku lat cieszy się rosnącym zainteresowaniem biznesowych decydentów. Powierzchowne potraktowanie kwestii ochrony informacji może jednak przynieść więcej szkody niż pożytku. Mówiąc wprost: gorset nieprzemyślanej kontroli przepływu informacji może biznesowi w równym stopniu zaszkodzić, co zbagatelizowanie kwestii polityki bezpieczeństwa.

Stwierdzenie, że w czasach gospodarki opartej na wiedzy przepływ informacji powinien podlegać bezwzględnej ochronie i kontroli, wydaje się być czymś oczywistym. Chronimy i kontrolujemy inne cenne aktywa firmy. Istnieje jednak kilka zasadniczych różnic pomiędzy wiedzą a innymi chronionymi dobrami.

Kradzież wiedzy nie uszczupla stanu posiadania okradzionego, co więcej - wartość idei często zależy od stopnia jej upowszechnienia. Skradziona idea nie nadaje się na ogół donatychmiastowego wykorzystania – trzeba ją najpierw zrozumieć, zaadaptować i wdrożyć w nowym środowisku. Większość dóbr można chronić przed kradzieżą, nie naruszając w zasadniczy sposób ich fundamentalnej użyteczności. Wykorzystanie idei i wiedzy, szczególnie w procesach związanych z kreowaniem produktów i usług na rynkach silnie konkurencyjnych (na przykład nowoczesne usługi bankowe, media czy rynek IT), powoduje na ogół konieczność intensywnego ich komunikowania, co często stoi w sprzeczności z metodami ochrony informacji polegającymi na reglamentacji dostępu.

Poznaj historię największego portalu rekrutacyjnego w Polsce! »

...

Zostało 71% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Borys Stokalski

Założyciel i wieloletni prezes firmy doradczej Infovide, a po fuzji z firmą Matrix – wiceprezes firmy Infovide-Matrix.pl.


Najpopularniejsze tematy