Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Scena innowacji

Zakłócenia, z jakimi borykają się obecnie firmy, boleśnie obnażyły brak ich zdolności do tworzenia przełomowych rozwiązań. Wiele organizacji w pogoni za wzrostem zaczęło przedkładać proces nad produkt, co stworzyło prawdziwe bariery dla innowatorów i usankcjonowało opór przed zmianami.

Gdy organizacje zdają sobie z tego sprawę, zwykle zatrudniają konsultantów do przeprowadzenia reorganizacji, uruchamiają nowe struktury i procesy odpowiedzialne za innowacje lub próbują reformować swoje biurokratyczne procedury. Niestety, rezultatem takich działań jest gra pozorów i zupełny brak wyników biznesowych.

Tak jednak być nie musi, o czym piszemy w artykule Nie rób teatru, rób innowacje, w którym na przykładzie trzech innowatorek z czołowych polskich instytucji finansowych udowadniamy, że innowacyjność może być realną kompetencją, a nie scenicznym popisem. Jednym z najgorętszych obszarów innowacji stały się dziś algorytmy sztucznej inteligencji, takie jak ChatGPT, z którego twórcami aktywnie współpracuje Microsoft. I właśnie z jego wiceprezesem, Erikiem Boydem, odpowiedzialnym za ten obszar innowacji, rozmawiamy na temat tworzenia i wdrażania rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję, a także o potencjale tkwiącym w tej technologii oraz związanymi z nią zagrożeniami w artykule Dzięki AI przesuwamy granice naszych możliwości. Z kolei w artykule Cyfrowy bliźniak, czyli innowacyjna kopia rzeczywistości prezentujemy rozwiązanie rodem z metaświata, które umożliwia symulowanie w czasie rzeczywistym działania fabryk, linii produkcyjnych czy łańcuchów dostaw. Zupełnie odmienne spojrzenie na innowacyjność prezentujemy w artykule Suchy chleb nie tylko dla konia, w którym młodzi polscy przedsiębiorcy dzielą się swoją wizją biznesu łączącego kreatywność i tak ważne dziś podejście proekologiczne. Blok tekstów zamykamy badaniem redakcyjnym Innowacyjność po polsku, w którym przedstawiamy, co polskie firmy sądzą na temat swojej innowacyjności.

Obecnie biznes zmaga się, niestety, nie tylko z brakiem innowacyjności, ale ze znacznie szerszym spektrum zakłóceń. Dlatego polecam Państwu również pozostałe artykuły, w których trzymamy rękę na pulsie nowych trendów i wyzwań rynkowych.

Zapraszam do lektury!

Nowy numer dostępny będzie już niebawem.

PAWEŁ KUBISIAK
redaktor naczelny „MIT Sloan Management Review Polska”

Paweł Kubisiak

Redaktor naczelny "MIT Sloan Management Review Polska"


Najpopularniejsze tematy