Wiele przedsiębiorstw odnosi zwycięstwa dzięki umiejętności wprowadzania do sprzedaży coraz to nowszych produktów czy usług. Gdy jednak firma szuka szans w nowych regionach geograficznych lub rynek, na którym działa, wpadnie w spiralę utowarowienia, innowacje produktowe mogą okazać się niewystarczające.
O roli, jaką mają wówczas do odegrania innowacje w modelu biznesowym, opowiada Mark Johnson.
Innowacja to gorący temat, ale zazwyczaj jest kojarzona z wprowadzeniem nowego produktu czy usługi. W książce Seizing the White Space: Business Model Innovation for Growth and Renewal przekonuje pan jednak, że dziś firmom nie wystarczy już innowacja produktowa. Dlaczego do osiągnięcia sukcesu rynkowego potrzebujemy zmian w modelu biznesowym i co to tak naprawdę oznacza?
Model biznesowy definiuje to, jak organizacja tworzy wartość dla klienta i równocześnie buduje wartość dla samej siebie. Ta definicja pomaga w zrozumieniu podstawowych procesów, które są potrzebne, by osiągnąć sukces.