Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Remigiusz Efinowicz: Staraj się poznać osoby, z którymi negocjujesz

Przystępując do międzynarodowych negocjacji, należy jasno określić, jaki cel chcemy osiągnąć i jakiego rodzaju relację chcemy zbudować. Dążąc do tego celu, musimy pamiętać o różnicach kulturowych, nie możemy jednak ulegać stereotypom.

Firma Hicron działa na rynku usług IT od dziesięciu lat i od samego początku główny nacisk kładziemy na współpracę międzynarodową. Już rozpoczynając działalność, zdawaliśmy sobie sprawę, że negocjacje biznesowe wyglądają zupełnie inaczej w różnych kulturach, jednak teraz z perspektywy wielu zamkniętych międzynarodowych kontraktów mogę stwierdzić, że różnice w negocjacjach są widoczne nawet w obrębie Unii Europejskiej. Choć zdawałoby się, że kraje naszego regionu są pod względem kulturowym dość jednolite, zrelaksowane podejście Brytyjczyków wyraźnie kontrastuje ze sformalizowanym procesowo nastawieniem Niemców czy Skandynawów. Bez odpowiedniego doświadczenia lub dobrego doradcy skuteczne negocjacje międzynarodowe mogą być trudne nawet z przedstawicielami naszych sąsiadów.

Zostało 74% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Remigiusz Efinowicz

Partner zarządzający i dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży międzynarodowej w firmie Hicron.


Najpopularniejsze tematy