Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Internet. To słowo zadomowiło się w języku na dobre. Sieć stała się częścią naszego życia, naszej codzienności. Coraz częściej jako użytkownicy nie potrafimy sobie wyobrazić funkcjonowania bez dostępu do niej, a w chwili obecnej jesteśmy świadkami rewolucji przemysłowej, którą określa się mianem adaptacji cyfrowej.

Dzięki internetowi powstało wiele pomysłów biznesowych i nowych zawodów,a niejedno przedsiębiorstwo tylko dzięki niemu będzie w stanie przetrwać i dalej się rozwijać. Dla wielu osób zaskoczeniem będzie fakt, że dzięki temu medium XXI wieku gospodarka cyfrowa ma obecnie większy udział w PKB niż rolnictwo czy górnictwo. Adaptacja cyfrowa jest obecnie zjawiskiem naturalnym, którego nie można zatrzymać. Należy ją więc zrozumieć i wykorzystać szansę, jaką daje. Pamiętajmy bowiem, że dane są jak ropa naftowa przyszłości, a internet to rurociąg, do którego wszyscy mamy nieograniczony dostęp.

To już kolejny raport będący owocem długoletniej współpracy pomiędzy IAB i PwC. Tym razem ich eksperci wspólnie zastanawiali się nad perspektywami rozwoju różnych segmentów gospodarki internetowej oraz nad rolą, jaką internet pełni w życiu ekonomicznym.

Dzięki internetowi maleją koszty transakcyjne, rośnie poziom konkurencyjności rynków, w niewiarygodny sposób wrasta nie tylko dostęp do informacji,ale również możliwości jej wytworzenia i przechowywania. Jednak nieuwzględniając nawet tych aspektów, doskonale widać rosnącą rolę sieci w naszej gospodarce. Przeciętny Polak, wliczając w to osoby starsze i dzieci, wydaje już - używając tylko myszki i klawiatury - ponad 1000 złotych rocznie. Odsetek firm, których „nie ma w sieci” nie przekracza 5 proc. Już same te dane czynią branżę internetową jednym z większych sektorów gospodarki w Polsce. 

Marta Lenkiewicz

Redaktorka ICAN Institute.


Najpopularniejsze tematy