Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Paliwem, które napędza rynek komunikacji cyfrowej są użytkownicy sieci, których na świecie jest już około 3 mld. Ich liczba od przełomu millenium zwiększyła się przeszło ośmiokrotnie i wciąż dynamicznie rośnie.

Motorem tego mechanizmu jest technologia, a każda złotówka włożona w ten system przynosi jego dalszy rozwój, usprawnia dostępne narzędzia i urządzenia oraz wytwarza kolejne. Jest to jedyne medium, które umożliwia przeprowadzenie użytkownika przez całą ścieżkę konsumencką – od impulsu zakupowego, poprzez szukanie informacji o produkcie lub usłudze i dokonanie transakcji, aż po uzyskanie opinii zwrotnej. Dzięki tej kompleksowości komunikacja online stała się najdynamiczniej rozwijającym się medium, którego wartość w roku 2014 powinna przekroczyć w Polsce granicę 2,5 mld zł, co przełoży się na ponad 135 zł wydanych średnio na każdego internautę powyżej 14 roku życia. W 2010 roku wartość ta wynosiła poniżej 100 zł.

Niniejszy raport skupia się na perspektywach rozwojowych tej obiecującej komunikacji marketingowej XXI wieku. W odróżnieniu od innych przekrojowych publikacji IAB Polska – „Raportu Strategicznego” czy niedawno wydanego „Wpływu internetu na gospodarkę w Polsce” – w tym opracowaniu mniej skupiono się na dotychczasowych dokonaniach, a bardziej poddano analizie prognozy, nowinki, trendy i zjawiska, które w niedługim czasie mogą się rozwinąć lub pojawić na polskim rynku.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Pobierz raport specjalny.

Marta Lenkiewicz

Redaktorka ICAN Institute.


Najpopularniejsze tematy