Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Przyszłość reklamy internetowej [RAPORT]

Jak co roku Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska przygotował raport specjalny dotyczący reklamy internetowej.

„Perspektywy rozwojowe reklamy online w Polsce” to nie tylko podsumowanie tego, co wydarzyło się w 2016 roku, ale także próba spojrzenia w przyszłość i zwrócenia uwagi na zagadnienia, które będą kluczowymi motorami komunikacji cyfrowej.

O tym, że internet rośnie w siłę nikogo nie trzeba zapewniać. W najbliższym czasie stanie się on medium totalnym, przejmując budżety nie tylko prasowe, ale również telewizyjne oraz radiowe. W 2016 roku udział internetu w łącznych wydatkach reklamowych netto wyniesie w Polsce 27%.

Wśród wiodących trendów wyróżnić należy przede wszystkim: rozwój reklamy mobilnej, szczególnie mobile wideo, oraz modelu reklamy programmatic. W pierwszym przypadku to efekt wzrostu mobilności internautów dzięki coraz tańszym usługom oraz rosnącej popularności zaawansowanych technologicznie smartfonów i tabletów. Dzięki RTB natomiast możliwa jest automatyzacja procesu zakupu powierzchni reklamowej i precyzyjne targetowanie do określonej grupy docelowej.

Wraz z dynamicznym rozwojem ekosystemu cyfrowego pojawia się też szereg wyzwań, z którymi branża internetowa będzie musiała się zmierzyć. Dotyczy to przede wszystkim dostosowania analityki do rosnącej liczby danych, a także legislacji, przede wszystkim kwestii bezpieczeństwa, prywatności i własności intelektualnej. Raport ten nie pomija również najważniejszych zagadnień dla marketingu online, m.in.:

  • rosnącej roli content marketingu,

  • prowadzenia działań e‑mail marketingowych,

  • strategii omnichannel,

  • komunikacji w social mediach

  • roli influencerów w promowaniu marki.

Więcej informacji znajdziesz klikając w tym miejscu »

Marta Lenkiewicz

Redaktorka ICAN Institute.


Najpopularniejsze tematy