Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Przedsiębiorcy chcą słuchać audytorów

Zmiana charakteru audytu z pasywnego na aktywno‑doradczy poprawi wizerunek i jakość współpracy. Dlatego właśnie w tym kierunku, według przedsiębiorców, powinien podążać współczesny audyt finansowy.

Trzecia edycja badania na temat audytu finansowego w przedsiębiorstwach przeprowadzona przez ICAN Research pokazuje, że przedsiębiorstwa nadal bardzo wysoko oceniają wartość audytu i równie wysoko jakość usług świadczonych przez firmy audytorskie. Jednak w ostatniej edycji oba wskaźniki nieco spadły. W 2012 roku aż 92% badanych stwierdziło, że audyt jest ważną wartością dodaną dla przedsiębiorstwa, natomiast w 2013 wskaźnik ten spadł o 7 pkt proc. Podobnie wygląda sprawa jakości świadczonych przez firmy audytorskie usług – wskaźnik spadł z 88% w 2012 roku do 80% w bieżącym. Przypuszczalnie ten trend wiąże się ze, stwierdzonym w badaniu, spadkiem wpływu przeprowadzanych audytów na rozwiązywanie problemów operacyjnych i strategicznych o 9 pkt proc.

W tej sytuacji istotne jest wytyczenie kierunków rozwoju usług audytu finansowego oraz wskazanie sposobów podnoszenia jego wartości dla przedsiębiorstw.

Zostało 72% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »


Najpopularniejsze tematy