Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Porozmawiajmy o technologiach językiem biznesu

Rozwój technologii połączony ze zmianami demograficznymi stawia przed firmami coraz trudniejsze wyzwania, którym nie sposób sprostać bez silnego wsparcia cyfrowych rozwiązań, takich jak sztuczna inteligencja czy uczenie maszynowe.

Jedno jest pewne – w zmieniającym się świecie wygrają te firmy, które umiejętnie i skutecznie wykorzystają nowe technologie i zaimplementują je nie tylko w procesy produkcyjne czy sprzedażowe, ale wręcz uczynią je elementami strategii i działalności operacyjnej.

Wiedzą o tym polscy przedsiębiorcy, którzy starają się wpleść cyfrowe rozwiązania w swoje procesy operacyjne i zarządcze. Gromadzenie danych, analityka i bieżące raportowanie stały się dziś standardem w większości średnich firm, a w dużych przedsiębiorstwach weszły w życie przed dekadą. Wyniki badania przeprowadzonego przez ICAN Research pokazują, że zaawansowane technologicznie organizacje wykorzystują już zinformatyzowane procesy dostarczające wiedzy i danych do podejmowania decyzji zarządczych. Wśród liderów zmian powszechna staje się robotyzacja i rozwiązania z obszaru sztucznej inteligencji, stanowiąc impuls do nadawania większego tempa zmianom w procesach firmowych. Wyższym etapem „wtajemniczenia” są systemy samouczące (są częścią AI), które bez udziału człowieka znajdują najlepsze rozwiązania na bazie dostępnych danych. Na ich podstawie integrują, przetwarzają i optymalizują wszystkie procesy.

W wielu jednak przypadkach cyfrowa rewolucja dotyka przede wszystkim takich obszarów, jak produkcja, sprzedaż, obsługa klienta. Tymczasem praktyka pokazuje, że najlepsze efekty uzyskują ci, którzy do transformacji cyfrowej podchodzą w sposób kompleksowy i nie wahają się przed wprowadzeniem przełomowych zmian nawet w swojej strategii czy modelach biznesowych. Dlatego z roku na rok przedsiębiorcy traktują digitalizację coraz poważniej i rozwijają swoje kompetencje cyfrowe. Są wśród nich nasi czytelnicy i uczestnicy programów szkoleniowych. Od 16 lat ICAN Institute jest wydawcą polskiej edycji „Harvard Business Review”, a od blisko 20 lat prowadzi prestiżowe szkolenia dla biznesu. Pytania płynące od czytelników i biorących udział w szkoleniach oraz zgłaszane przez nich problemy pokazały nam, że coraz bardziej pożądanymi kompetencjami w biznesie, obok przywódczych, strategicznych i zarządczych, stają się właśnie te dotyczące nowych technologii i umiejętności wykorzystania ich w biznesie. Wiedzę na te tematy staramy się dostarczać naszym klientom w coraz szerszym zakresie, jednak oni chcą wciąż więcej i więcej.

Te oczekiwania na styku biznesu i technologii zainspirowały nas do bardziej szczegółowych badań na temat cyfrowej dojrzałości polskich przedsiębiorstw. Dlatego nasz dział badawczy ICAN Research przeprowadził w kwietniu tego roku kilkaset wywiadów wśród przedstawicieli dużych i średnich firm reprezentujących różne funkcje zarządcze. Analiza zebranych odpowiedzi pokazała, że polskie firmy znajdują się na bardzo różnych etapach zaawansowania cyfrowego. Widząc skalę tego zróżnicowania, zrozumieliśmy, że tylko kompleksowe podejście pozwoli nam stworzyć ofertę, która poprzez działalność wydawniczą i szkoleniową zaspokoi zróżnicowane potrzeby naszych klientów. Postanowiliśmy więc sięgnąć po najlepsze światowe rozwiązania. W tym celu nawiązaliśmy współpracę z Massachusetts Institute of Technology, najlepszą uczelnią techniczną na świecie, i jako pierwsi w Europie wprowadziliśmy na lokalny rynek magazyn „MIT Sloan Management Review”. W ramach nowego tytułu, a w zasadzie platformy obejmującej kwartalnik, raporty badawcze, stronę internetową, newslettery i skupioną wokół społeczność, będą regularnie prezentowane metody i narzędzia pozwalające maksymalizować zyski dzięki wykorzystaniu nowych technologii i innowacji. Zamierzamy przy tym bazować nie tylko na doświadczeniach z rynku amerykańskiego, ale też blisko współpracować z polskimi liderami cyfrowej zmiany i szeroko korzystać z ich doświadczeń.

Z okazji debiutu nowego tytułu 13 czerwca odbędzie się na stadionie warszawskiej Legii Kongres MIT Sloan Management Review. To pierwsza taka inicjatywa w Polsce, dzięki której uczestnicy zyskają możliwość zdobywania wiedzy z zakresu transferu technologii do świata biznesu bezpośrednio od światowej klasy ekspertów. Wydarzenie będzie niepowtarzalną okazją, by poznać międzynarodowe autorytety oraz uznanych liderów cyfrowych transformacji przedsiębiorstw. Na uczestników kongresu czekają praktyczne wskazówki dotyczące digitalizacji przedsiębiorstw oraz solidna dawka wiedzy o najnowszych rozwiązaniach technologicznych dla biznesu, płynących nie tylko z Massachusetts Institute of Technology, ale też z takich firm, jak: Netflix, IBM, Asymco czy – z rodzimego podwórka – Tauron. Nasi goście dowiedzą się, jak wiedzę o najnowszych trendach technologicznych przełożyć na działania zwiększające efektywność firmy, zespołów i pracowników. A w ramach spotkań networkingowych będzie można porozmawiać bezpośrednio z praktykami cyfrowej zmiany.

Do udziału w kongresie zapraszamy zarówno przedsiębiorców, liderów, prezesów i menedżerów poszukujących wiedzy o możliwościach wykorzystania nowych technologii w ich firmach, jak i przedstawicieli firm technologicznych i start‑upowców chcących lepiej poznać punkt widzenia ich potencjalnych klientów.

Więcej dowiesz się tutaj.

Paweł Kubisiak

Redaktor naczelny "MIT Sloan Management Review Polska"


Najpopularniejsze tematy