Kiedy ponad dekadę temu zakładał firmę oferującą konsulting w zakresie eksportu, nie spodziewał się, że ma w rękach narzędzie, dzięki któremu nie tylko wygeneruje duże ilości wartościowych leadów dla swojego biznesu, ale również dołączy do grona najważniejszych ekspertów w dziedzinie sprzedaży w social mediach. Czym jeszcze zaskoczył go LinkedIn? W rozmowie z nami Perry van Beek zdradza sekrety skutecznego social sellingu.
Jak sam przyznaje, do założenia firmy, która stała się początkiem jego kariery konsultingowej skłoniła go lektura książki Richarda Bransona „Zaryzykuj - zrób to!”. Od tamtej pory konsekwentnie podąża tą właśnie ścieżką, udowadniając, że determinacja, konsekwencja i empatia doprawione odrobiną ryzyka to filary sukcesu. Dziś Perry van Beek jest światowym autorytetem metodyki social sellingu i sprzedaży przez LinkedIn. Od wielu lat doradza firmom na całym świecie w zakresie skutecznej sprzedaży społecznościowej i pomaga zrozumieć mechanizmy rządzące sprzedażą w cyfrowej rzeczywistości. Jako założyciel Social.ONE pomógł już tysiącom handlowców w skutecznym nawiązywaniu relacji z ich klientami za pomocą LinkedIna, a liderom organizacji – w opracowywaniu i wdrażaniu strategii, które pozwalają generować więcej wartościowych leadów i zwiększać sprzedaż. W swoim portfolio może pochwalić się współpracą z takimi firmami jak m.in.: IHG (Intercontinental Hotel Group), Cisco, Palo Alto Networks, ABN‑AMRO Bank, Oracle, ING Bank, a lista klientów, którym pomógł sprzedawać więcej ciągle się powiększa. W rozmowie z Adrianną Wardzałą, dyrektor marketingu ICAN Institute, Perry van Beek mówi o efektywnych sposobach budowania swojej sieci sprzedaży społecznościowej, metodach wejścia do „socialu” i potrzebie zrozumienia oczekiwań klienta – tak, by… produkt sprzedawał się sam.
Jak czerpać korzyści z wykorzystywania mediów społecznościowych w charakterze narzędzia sprzedażowego?
Co jest najistotniejszym elementem sprzedaży społecznościowej w firmach B2B i B2C?
Jakie błędy popełniają sprzedawcy próbujący sprzedawać przez LinkedIn?
Jaką rolę odgrywają liderzy organizacji w zwiększaniu sprzedaży poprzez media społecznościowe?
W których kanałach social media warto sprzedawać?
To tylko niektóre pytania, na które odpowiedział Perry van Beek. Zachęcamy do obejrzenia wywiadu: