Na temat sytuacji w branży ubezpieczeń i dobrych praktyk w sytuacji zagrożenia redakcja „Harvard Business Review Polska” rozmawia z prezesem zarządu Warty Jarosławem Parkotem.
Czy to, co teraz dotyka wszystkich ludzi na świecie, jest dla firm ubezpieczeniowych szansą czy zagrożeniem?
Nie patrzymy na globalną pandemię, która sparaliżowała świat, w krótkiej perspektywie. Firmy ubezpieczeniowe takie jak Warta, która w tym roku obchodzi 100‑lecie swojej działalności, to biznes długofalowy. Podchodzimy do konstruowania portfeli zarządzania ryzykiem, przyjmując perspektywę długoterminową. Dlatego wszelkie zaburzenia na świecie, jak pandemia, wojna lub innego typu kryzysy, są dużym wyzwaniem również dla nas. Oczywiście cały czas można znaleźć produkty, które odpowiadają na bieżące potrzeby klientów. Tutaj nic się nie zmienia. Jednak myślimy z niepokojem o tym, co się będzie działo w drugiej połowie tego roku i w roku 2021. Nikt nie wie, jak obecna pandemia będzie się rozwijała, ile czasu potrwa, czy będą kolejne fale zachorowań, jak to wpłynie na zdrowie społeczeństw i na gospodarki państw świata. Nasza firma ubezpiecza majątek ponad 5 milionów klientów, ponad milion osób ma nasze polisy na życie – to duża część polskich przedsiębiorstw i gospodarstw domowych. Nic dziwnego, że sytuacja klientów wpływa na firmy, w tym takie jak nasza.
...