Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
NORMALNOŚĆ 2.0 – nowy numer "ICAN Management Review"

W ostatnich miesiącach sporą popularnością cieszy się anegdota, mówiąca o tym, kto ma największy wpływ na tempo digitalizacji w biznesie: CEO, CFO, CIO czy CDO. Otóż żaden z nich. Największy wpływ ma COVID!

Ta anegdota, a dla wielu firm bolesna prawda, pokazuje, że kryzysy zmuszają outsiderów do nadrabiania zaległości i bezlitośnie weryfikują ich zdolność do przetrwania. Po kryzysie finansowym świat biznesu wszedł w etap tzw. nowej normalności, której kluczowymi cechami były zmienność i nieprzewidywalność. Obecna pandemia tylko pogłębiła te niekorzystne cechy. Na tyle mocno, że dziś mówi się już o „następnej normalności” czy „nowej normalności 2.0”.

Czwarty numer magazynu „ICAN Management Review” poświęcamy właśnie sztuce przetrwania w tym wyjątkowo niestabilnym czasie.

NORMALNOŚĆ 2.0 – nowy numer ICAN Management Review

Zaczynamy od badań, które przeprowadziliśmy na polskich firmach, zadając im pytanie, jak kryzys zmienił ich codzienne funkcjonowanie. Jak się okazuje, w wielu przypadkach wpływy sięgają już podstaw organizacyjnych przedsiębiorstw, a nawet modeli biznesowych, o czym piszemy w artykule Normalność 2.0. Jak sobie radzić z tak destrukcyjnymi zmianami? Najlepiej poprzez zwinność, która pozwoli szybko reagować na wszechobecne zmiany otoczenia i w ten sposób doda firmom odporności. W kolejnym artykule, zatytułowanym Zwinność biznesowa: klucz do przetrwania kryzysu, przedstawiamy pięć filarów, których zbudowanie pozwoli firmom osiągnąć tę pożądaną cechę. O tym, że zwinność popłaca, przekonali się już pracownicy Contact Center mBanku, o czym piszemy w artykule Zwinna obsługa klienta.

Poszukując nowych wskazówek i rozwiązań, czasem warto sięgnąć poza biznes. W tekście Jak brytyjska armia przestawiła się na zwinne działanie przedstawiamy sprawdzone w boju doświadczenia wojskowych dowódców, których zmiany w technikach prowadzenia walki zmobilizowały do poszukiwań nowych sposobów działania w terenie.

Polecam też Państwu pozostałe artykuły. Niech zwinność będzie z Wami!

Dr Witold B. Jankowski, redaktor naczelny

Witold B. Jankowski

Prezes ICAN Institute. Redaktor naczelny "ICAN Management Review" i "MIT Sloan Management Review Polska". Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. 


Najpopularniejsze tematy