Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Niech żyje rozwój!

Spółka Unimo wydaje dużo pieniędzy na rozwój kosztem bieżących zysków. Jak długo powinna czekać, zanim inicjatywy rozwojowe przyniosą pierwsze efekty?

Jestem otoczony ludźmi bez wyobraźni! – pomyślał Piotr Bodecki, dyrektor naczelny firmy Unimo. – Przecież nie można stać w miejscu; albo idziesz do przodu, albo się cofasz. Dlaczego tylko ja to widzę? – Piotr był rozbity. W takich chwilach zwykle wpadał w nastrój refleksyjny.

W gospodarce właśnie o to chodzi: o wzrost – mówił w myślach do siebie. Mnie także o to chodzi. Zostałem dyrektorem naczelnym Unimo (wówczas małego producenta obrabiarek) pięć lat temu, ponieważ dostrzegłem ogromny potencjał tej firmy. Oby tak myśleli wszyscy w firmie.Dokąd prowadzi cięcie kosztów i odchudzanie? Na pewno nie do wielkości.

No dobrze, może trochę za bardzo mnie to wszystko denerwuje. Może staram się jedynie przezwyciężyć własne wątpliwości dotyczące planów rozwojowych naszej firmy. Wiem, że nie chodzi o sam rozwój: chodzi o rentowny rozwój, o czym chętnie mi przypomina mój dyrektor finansowy Adam Matraszek. „Ludzie zawsze mówią o tym, jak się znaleźć na górze, kiedy powinni skupiać się na tym, co jest na dole – to znaczy na dole sprawozdania z zysków i strat” – powtarza. Dowcipniś z tego Matraszka. I chociaż ten akurat dowcip jest kiepski, to jednak dużo mówi o nim samym i o jego ograniczonym, moim zdaniem, spojrzeniu na firmę. Niekiedy trzeba zrezygnować z natychmiastowych zysków po to, by osiągnąć prawdziwe zyski w dalszej przyszłości.

Zostało 91% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Witold B. Jankowski

Prezes ICAN Institute. Redaktor naczelny "ICAN Management Review" i "MIT Sloan Management Review Polska". Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. 


Najpopularniejsze tematy