Szansa rozwoju, poczucie przynależności oraz otwartość pracodawcy na inicjatywy zespołu pozytywnie wpływają na postrzeganie pracodawcy – mówi Aleksandra Stasiak, specjalista ds. budowania wizerunku pracodawcy w Nationale‑Nederlanden.
W ramach patronatu nad inicjatywą Top Employers Institute rozmawiamy z przedstawicielami firm, które zostały wyróżnione prestiżowym tytułem Top Employers Polska 2017. Zapytaliśmy ich o kluczowe wyzwania związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi, praktyki z zakresu budowania wizerunku na rynku pracy, a także o wskazówki dla firm, które chciałyby dołączyć do grona najlepszych pracodawców. Wypowiedzi pozostałych laureatów znajdują się na: hbrp.pl/topemployers.
Trzeba być zwinnym i spójnym
Największymi wyzwaniami przed jakimi stoi nasza firma są transformacja w kierunku większej zwinności oraz zarządzanie wielopokoleniowością wewnątrz organizacji, co przekłada się m. in. na utrzymanie zaangażowania obecnych pracowników i przyciągniecie do firmy młodego pokolenia. Aby podkreślić naszą atrakcyjność jako pracodawcy zaczęliśmy od wzmocnienia naszych aktywności wewnętrznych. Zależy nam, by pracownicy pełnili rolę naszych ambasadorów i angażowali się w kampanie rekrutacyjne. Ich opinie są cenne również przy tworzeniu i ulepszaniu ofert pracy. Naszą mocną stroną jest spójność działań, które dodatkowo wspieramy komunikacją employer brandingową.
Każdy ma realny wpływ na firmę
Konsekwentnie budujemy markę dobrego pracodawcy. Stabilność, możliwość rozwoju, różnego rodzaju benefity oraz pozytywna atmosfera to główne korzyści, na które mogą liczyć nasi pracownicy. Niedawno ruszyliśmy z kampanią skierowaną do kandydatów. Hasłem „Nie szukamy pracowników” pokazujemy, że osoby zatrudnione w Nationale‑Nederlanden są dla nas partnerami oraz innowatorami, którzy mają realny wpływ na działanie firmy. Wspieramy również liczne inicjatywy studenckie: podczas targów pracy oraz konferencji branżowych dzielimy się swoim doświadczeniem.
Ważna jest proaktywność
Firmy powinny dostosowywać swoje rozwiązania i ofertę do zmieniających się oczekiwań pracowników. Kluczowe jest, żeby dbały również o obecnych zatrudnionych. Szansa rozwoju, poczucie przynależności oraz otwartość pracodawcy na inicjatywy zespołu pozytywnie wpływają na postrzeganie pracodawcy.