Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Nie istnieje system motywacyjny, który idealnie pasuje do różnych grup pracowniczych i różnych sytuacji biznesowych. Inaczej bowiem motywuje się osoby niewykwalifi kowane, a inaczej wysokiej klasy specjalistów.

Dla ludzi młodych, bez doświadczenia, możliwość zdobycia pierwszych w życiu zawodowych kwalifi kacji jest najważniejszym czynnikiem motywacyjnym, z kolei informatycy oczekują od firmy kreatywnego podejścia do tworzenia zachęt zwiększających ich zaangażowanie w pracę. Potrzeba uznania, twórczej realizacji, społecznego prestiżu wyróżnia również inną wyjątkową grupę, jaką w wielu firmach są „gwiazdy”. Stwarzanie pracownikom perspektyw rozwoju i awansu to główne atuty firm, które skutecznie mobilizują do pracy wyjątkowo trudną grupę pracowników, jakimi są handlowcy.

Nie bez znaczenia jest również etap rozwoju, w jakim znajduje się fi rma i jej pracownicy. W fazie wzrostu często nie potrzeba żadnego systemu motywacyjnego. Ludzi nakręca nowy biznes, nowe perspektywy. Ale w miarę jak organizacja się rozwija, taka potrzeba się pojawia – szczególnie gdy fi rma przechodzi przez trudny okres restrukturyzacji czy zmian związanych z przejęciem lub fuzją. Możliwości budowania kariery w dynamicznie rozwijającej się firmie wsparte specjalistycznymi szkoleniami to zalety, które są w stanie zrównoważyć np. mniej atrakcyjną lokalizację przedsiębiorstwa. Z kolei dla osób, którym zależy na dużej samodzielności w działaniu, atutem jest współpraca z fi rmą, z którą nie łączą ich żadne prawne zobowiązania. Wiedza o specyfi cznych i mocno zindywidualizowanych systemach zwiększających motywację pracowników może być wykorzystana do wprowadzenia zmian w fi rmach, co w konsekwencji powinno przełożyć się na poprawę efektywności ich działalności biznesowych.

Zostało 94% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Marcin Śniegocki

Dyrektor działu sprzedaży i dystrybucji Philip Morris Polska.

Paweł Wyrzykowski

Prezes Pfleiderer Grajewo.

Roman Szczepanik

Roman Szczepanik jest dyrektorem HR w Grupie ITI.

Kinga Nowakowska

Kinga Nowakowska jest dyrektorem generalnym Call Center Poland.

Edyta Kurek

Edyta Kurek jest dyrektorem generalnym Oriflame.

Dariusz Kraszewski

Dariusz Kraszewski jest partnerem zarządzającym działem konsultingu Deloitte w Europie środkowej. Wcześniej był wiceprezesem zarządu i partnerem w firmie doradczej Andersen Business Consulting. Zajmuje się reorganizacją (w tym integracją firm), redukcją kosztów oraz wprowadzaniem metod zarządzania wartością firmy.

Grzegorz Dobranowski

Grzegorz Dobranowski jest dyrektorem handlowym w IBM Polska.

Renata Czajkowska

Renata Czajkowska do maja 2006 roku była menedżerem HR w GE Money Bank oraz liderem programu GE Women’s Network w Polsce.


Najpopularniejsze tematy