Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Internet, nowe technologie i urządzenia mobilne wywołały tak głębokie i rewolucyjne zmiany w komunikacji pomiędzy markami a konsumentami, że firmy, które chcą nadążyć za tymi zmianami, muszą modyfikować nie tylko działy marketingu, ale wręcz przebudowywać całe struktury organizacyjne.

Tymczasem wiele przedsiębiorstw wciąż traktuje funkcję marketingu w sposób konserwatywny i nie wykorzystuje dostępnych narzędzi pozwalających lepiej poznawać potrzeby i zachowania klientów.

Dlatego w bloku artykułów „Marketing w erze cyfrowej” podpowiadamy, jak zorganizować marketing, aby mógł sprostać wyzwaniom ery cyfrowej. Autorzy tekstu Nowa machina marketingowa uważają, że jednym z warunków sukcesu jest angażowanie w działania komunikacyjne nie tylko marketingu, ale wręcz całej organizacji.

Kwestie współpracy międzywydziałowej poruszają też autorzy artykułu Jak procesy decyzyjne usprawniają marketing. Podkreślają znaczenie sprawnej komunikacji w obszarach granicznych między działem marketingu a innymi pionami funkcyjnymi. Szczególnego znaczenia nabierają tu relacje marketingowców z firmowymi specjalistami od IT. Autorzy artykułu Między technologią informacyjną a marketingiem przekonują, że marketing stał się jedną z najbardziej uzależnionych od technologii funkcji biznesowych i dostrzegają potrzebę wyłonienia nowej specjalności menedżerskiej – dyrektora do spraw technologii marketingowych (CMT).

W skład bloku wchodzi też tekst Odkryj tajemnice relacji z klientami, w którym wyjaśniamy, jakich relacji oczekują współcześni konsumenci i które typy relacji są bardziej rentowne od innych.

Sprawna organizacja marketingowa to w dzisiejszych czasach zbyt mało, gdyż świadomi i wymagający klienci oczekują nie tylko dobrych relacji, ale też coraz lepszej oferty. W artykule Cztery ścieżki do innowacji w modelu biznesowym wyjaśniamy, jak sprawnie podejmować trafne decyzje dotyczące produktów lub usług, które należy zaoferować klientom.

Na koniec rekomenduję artykuł Znaleźć się pośrodku..., omawiający na przykładzie izraelskich firm, jak podbić globalne rynki, znajdując wolną przestrzeń pomiędzy „gigantami” i firmami lokalnymi.

Polecając pozostałe artykuły, życzę Państwu skutecznych działań marketingowych na obecnych i nowych rynkach!

Witold B. Jankowski

Prezes ICAN Institute. Redaktor naczelny "ICAN Management Review" i "MIT Sloan Management Review Polska". Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. 


Najpopularniejsze tematy