W FIRMIE SCHIPKO nastawienie wobec młodych pracowników z pokolenia Y powinien zmienić nie tylko prezes, ale także pozostali zatrudnieni. Pracuję w organizacji, w której średnia wieku pracowników wewnętrznych i zewnętrznych (pracujących przy projektach u klientów) nie przekracza 30 lat, więc niejednokrotnie spotykam się z różnymi postawami wobec obowiązków oraz oczekiwaniami wobec przełożonego i firmy. Młodzi ludzie, co wynika z moich obserwacji oraz badania HAYS przeprowadzonego w tej grupie wiekowej, zachowują się o wiele odważniej niż starsi koledzy; częściej też decydują się na zmianę pracodawcy lub działu po stosunkowo krótkim okresie pracy na danym stanowisku czy w danej firmie. Opisany przypadek Zuzanny Kołodziejczuk, która zmieniła dział, zanim zdążyła się dowiedzieć, co dobrego może ją tam jeszcze czekać i czego może się nauczyć, nie jest zatem niczym dziwnym.
Młodzi ludzie szybciej się nudzą, szukają nowych wyzwań, nie obawiając się, że nie dadzą sobie rady w nowym miejscu...