W pomoc uchodźcom przekraczającym polską granicę włączyła się sieć marketów Lidl Polska. Firma przekazała ponad 1 000 000 zł wsparcia produktowego na cel działań humanitarnych i deklaruje pomoc pracownikom, którzy wyjechali, by ewakuować rodziny.
Na czym polega pomoc?
Lidl Polska przekazuje ponad 1 000 000 zł wsparcia produktowego na cel działań humanitarnych prowadzonych na rzecz rodzin, kobiet i dzieci doświadczających kryzysu uchodźczego, koordynowanych przez Caritas Polska oraz Polską Akcję Humanitarną.
Oprócz przekazania darów pomoc sieci będzie koncentrować się także na wspieraniu pochodzących z Ukrainy pracowników, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji życiowej. Firma gwarantuje możliwości powrotu do pracy osobom, które wyjechały na Ukrainę, by ewakuować swoich bliskich oraz pomoc w znalezieniu dla nich miejsc zakwaterowania w Polsce. Na wsparcie mogą również liczyć osoby z Ukrainy, które będą zainteresowane podjęciem pracy w sklepach i oddziałach Lidla w Polsce. Mają one uzyskać pomoc w uzyskaniu niezbędnych ku temu pozwoleń.
Dodatkowe działania
Już w 2020 roku firma utworzyła Program Wsparcia Pracowników, w ramach którego oferowana jest bezpłatna pomoc psychologiczna i prawna. Teraz uruchomiono dodatkowy numer telefonu, pod którym pracownicy narodowości ukraińskiej mogą otrzymać konsultacje udzielane przez specjalistów posługujących się językiem ukraińskim oraz rosyjskim.
Sieć Lidl Polska deklaruje także działania, które będą mieć znaczenie w dłuższej perspektywie: tworząc nowe miejsca pracy, pozostaje otwarta na pracowników każdej narodowości.
Gotowość do wsparcia każdego dnia
Z uwagą śledzimy rozwój wydarzeń w Ukrainie oraz z niepokojem obserwujemy obecny rozwój sytuacji. Społeczna odpowiedzialność biznesu naszej firmy to więcej niż wieloletnia strategia – to także gotowość, aby każdego dnia reagować w sposób wspierający dobro społeczności lokalnych – troska o lepsze jutro. Już teraz, w ciągu tych 24 godzin, udało się dostarczyć pomoc Polskiej Akcji Humanitarnej. Przekazaliśmy produkty spożywcze, ale też inne produkty pierwszej potrzeby, takie jak ręczniki, pieluchy, kremy dla dzieci.
Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska
<a href=>