W dniu 17 września w siedzibie Harvard Business Review Polska w Warszawie odbyła się konferencja prasowa z udziałem Jeffreya Gitomera. W konferencji udział wzięli m.in. dziennikarze TVN CNBC, TVP, onet.pl, Sukces, Personel Plus, Personel i Zarządzanie, Businessman.pl oraz licznych stacji radiowych.
Jeffrey Gitomer gości w Polsce na zaproszenie redakcji Harvard Business Review Polska i ICAN Institute, organizatorów konferencji z serii SALES MASTERCLASS: Mistrzostwo w sprzedaży. Nasz gość tłumaczy m.in. co należy zmienić, aby firma sprzedawała lepiej, więcej i skuteczniej - nawet gdy wiedza klientów
o produkcie lub usłudze często wykracza poza wiedzę Twoich sprzedawców oraz jak technologia zmienia sposoby sprzedaży i jak to wykorzystać.
Podczas konferencji odbyła się dyskusja na temat efektywnej sprzedaży w czasach kryzysu oraz skuteczności nowych technik sprzedażowych. Jeffrey Gitomer podkreślał, że kryzysu gospodarczego nie należy traktować jako problemu, lecz jako wyzwanie. Firmy, które umiejętnie dopasują sprzedaż do funkcjonowania w nowych czasach będą wygrywać na rynku. Klienta należy traktować jak przyjaciela, z którym niezbędna jest relacja, wykraczająca poza schemat kupna‑sprzedaży, bowiem wtedy odwzajemni się on, zostając lojalnym nabywcą i promotorem działań Twojej firmy. Nasz gość również informował, w jaki sposób należy rekrutować sprzedawców. Jego zdaniem warto zwracać uwagę na umiejętności miękkie oraz przede wszystkim optymizm potencjalnego kandydata, jak i umiejętność adaptacji do otoczenia.
Jeffrey Gitomer wielokrotnie podkreslał, że paradoksalnie warto, aby Dział Sprzedaży bezpośrednio rekrutował handlowców - Departamenty HR nie mają wystarczającej wiedzy, aby zweryfikować czy kandydat nadaje się na sprzedawcę.