Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Działając w niestabilnym otoczeniu rynkowym, przedsiębiorcy dążą do osiągania jak najlepszych wyników przy wykorzystaniu coraz mniejszych zasobów. Dlatego starają się wdrażać rozwiązania optymalizacyjne i oczekują od pracowników coraz większego zaangażowania. Jednak kosztów nie można ciąć bez końca. Praktyka pokazuje, że nadmierna redukcja zasobów pozbawia firmy kluczowych zdolności stanowiących o przewadze konkurencyjnej.

W bloku artykułów zatytułowanym „Jak poprawić efektywność firmy” przedstawiamy rozwiązania pozwalające na uniknięcie tej pułapki. Na przykładzie Toyoty autorzy artykułu Nowe, lepsze keiretsu pokazują, w jaki sposób poprawa relacji z dostawcami przyspiesza produkcję i napędza innowacyjność. W tekście Granice efektywności przedstawiamy proces tworzenia zrównoważonych strategii, który podnosi zarówno efektywność finansową, jak i efektywność firmy w trzech wymiarach: ekologicznym, społecznym i nadzoru korporacyjnego. Na koniec Roger L. Martin, autor artykułu Fabryka decyzji, proponuje nowe podejście do zarządzania talentami, pozwalające na poprawę wydajności pracowników.

Jednak do efektywnego gospodarowania deficytowymi zasobami i talentami są potrzebni liderzy zdolni poruszać się między światem biznesu, instytucjami rządowymi i organizacjami społecznymi. O tym, jak kształtować trójsektorowych liderów, mówią autorzy artykułu Potrójnie kompetentni przywódcy.

Skuteczne przywództwo jest też jednym z kluczowych warunków udanej ekspansji zagranicznej. O tym, skąd się biorą obawy polskich przedsiębiorców przed ekspansją zagraniczną, jak przełamać bariery i odnieść sukces poza granicami kraju, rozmawiają uczestnicy debaty redakcyjnej Wzrost przekracza granice.

W poszukiwaniu nowych obszarów rozwoju nie można jednak zapominać o inwestowaniu w innowacyjność, doskonalenie operacji i zarządzanie marką. Firmy, które zaniedbują ten obszar, nie są przygotowane na spowolnienie wzrostu i nasilenie się konkurencji ze strony wielkich korporacji. Przestrzega przed tym John Jullens w artykule Jak nowi giganci mogą podbić świat.

Polecam również pozostałe artykuły i życzę Państwu jak najlepszych wyników osiąganych z wydajnymi pracownikami!

Witold B. Jankowski

Prezes ICAN Institute. Redaktor naczelny "ICAN Management Review" i "MIT Sloan Management Review Polska". Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. 


Najpopularniejsze tematy