Nowe technologie w połączeniu z rozwiązaniami społecznościowymi napędzają rozwój narzędzi komunikacyjnych, umożliwiając takie formy współpracy, o jakich jeszcze niedawno nikomu się nie śniło. W efekcie firmowe zespoły stają się coraz skuteczniejsze i zwinniejsze, ale równocześnie coraz bardziej zróżnicowane, rozproszone, zmienne i uzależnione od technologii. Współpraca staje się coraz bardziej skomplikowana i bez odpowiedniego przywództwa rozproszone grupy mogą utracić motywację.
Tematyce budowania zaangażowania pracowników poświęcamy obszerny blok listopadowego wydania HBRP. Zaczynamy od artykułu Siła ukrytych zespołów, którego autorzy po przeprowadzeniu ogólnoświatowych badań doszli do wniosku, że kluczem do zaangażowania ludzi jest właśnie praca zespołowa. Po analizie odpowiedzi respondentów autorzy wytypowali pięć czynników, dzięki którym przywódcy mogą wprowadzić swoje zespoły na szczyty efektywności. Artykuł uzupełniamy komentarzami ekspertów i sprawdzonych autorów, takich jak Francesca Gino i Peter Cappelli, którzy przygotowali praktyczne porady na temat mierzenia i zwiększania poziomu zaangażowania zespołów.
Technologie komunikacyjne pozwalają nie tylko na zarządzanie rozproszonymi zespołami, ale umożliwiają utrzymywanie stałych, zindywidualizowanych kontaktów z klientami i nawiązanie z nimi głębszych więzi. W artykule Epoka ciągłej łączności przedstawiamy cztery skuteczne strategie oparte na cyfrowej łączności, dzięki której przedsiębiorstwa radykalnie poprawiają doświadczenia klientów, zwiększają efektywność operacyjną i zdobywają przewagę konkurencyjną. A co zrobić w sytuacji, gdy utrzymanie dobrych relacji z klientami wymaga elastyczności i podejmowania natychmiastowych decyzji? Najlepszą odpowiedzią jest upoważnienie pracowników do działania, o czym opowiada jeden z liderów firmy Sodexo, Yann Gontard, w artykule Zarządzanie oparte na zaufaniu.
Zachęcam też Państwa do lektury pozostałych artykułów i mam nadzieję, że nasze podpowiedzi pozwolą Państwa zespołom i pracownikom wspiąć się na wyżyny zaangażowania.