Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Kiedy konwencjonalna reklama przestaje działać

Pharmagen poszukuje nowych, niekonwencjonalnych form reklamy (w tym kryptoreklamy) swoich produktów w telewizji i w innych mediach. Pozostaje jednak pytanie, kiedy niekonwencjonalne metody mogą podważyć zaufanie do marki?

Halina Poniewierska, dyrektor marketingu produktów geriatrycznych firmy Pharmagen, siedziała przy kawiarnianym stoliku, popijając wodę z lodem. Była pogrążona w myślach, jako że stała przed kilkoma dylematami, które wymagały pilnego rozstrzygnięcia.

Niedługo miał się zjawić jej syn. Wojtek, student trzeciego roku zarządzania, który dzielił swój czas między naukę, dziewczyny, przyjaciół oraz swoje nowe przedsięwzięcie – firmę sprzedającą systemy alarmowe dla właścicieli prywatnych domów. Wojtek, który nie mieszkał już z rodzicami, prosił Halinę o spotkanie w celu omówienia kilku zagadnień marketingowych związanych z jego firmą. Jego firma była dystrybutorem systemów alarmowych sprowadzanych z Chin. Systemy te nie były podłączane do sieci monitoringu – ich odstraszające działanie polegało na straszliwym hałasie spowodowanym syreną, kiedy włączał się alarm. Oferta dla klienta była bardzo czytelna: płacisz raz (i to niedużo) za system i nie ponosisz żadnych opłat za monitoring. Halina przeglądała najnowszy numer „Market Briefings” i od czasu do czasu niecierpliwie spoglądała na zegarek. Kiedy Wojtek w końcu się pojawił przeszli od razu do rzeczy.

– Mam genialny pomysł, mamo! Oto jak będziemy się promować. Będziemy wrzucać do ogródków przed posesje domów puszki po piwie lub inne rzeczy świadczące o tym, że był tam jakiś intruz. To powinno napędzić klientom strachu. Kilka dni później wrzucimy do skrzynki naszą ulotkę z ofertą systemu. Genialne, prawda?

– Wojtek, czyś ty zwariował? – odpowiedziała zaszokowana Halina.

Zostało 90% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Witold B. Jankowski

Prezes ICAN Institute. Redaktor naczelny "ICAN Management Review" i "MIT Sloan Management Review Polska". Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. 


Najpopularniejsze tematy