Od 2008 roku w Banku Zachodnim WBK działa Bank Pomysłów. Jest to platforma crowdsourcingowa, która pomaga zbierać opinie klientów oraz informacje o ewentualnych błędach, jednak przede wszystkim jej zadaniem jest generowanie innowacji – zarówno w obszarze produktów i usług, jak i w sposobie funkcjonowania serwisów internetowych oraz ich użyteczności.
Początki nie były łatwe, ponieważ crowdsourcing często budzi lęk. Menedżerowie obawiają się trudności w zarządzaniu takim przedsięwzięciem, zaś testerzy – tego, że przestaną być potrzebni. Dla nas największym wyzwaniem okazało się zapewnienie wewnątrz banku otwartości na pomysły generowane przez użytkowników portalu. Nie tylko administratorzy serwisu musieli poczuć się częścią projektu. Najważniejsze okazały się osoby odpowiedzialne za poszczególne produkty oraz kluczowe procesy. To właśnie na tych pracownikach skupiliśmy się, komunikując korzyści płynące z nowego projektu.