Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Zmienia się charakter pracy, jaką wykonujemy – zmieniają się także nasze potrzeby związane z miejscem pracy. Jak biuro może pozwolić nam wyjść im naprzeciw?

Choć wiele się w sposobie, w jaki pracujemy, zmieniło, to polskie biura wciąż często wyglądają jak z poprzedniej epoki. W naszym artykule „Strefy spotkań – jak usprawnić komunikację” pisaliśmy, że chociaż styl naszej pracy ulega znaczącym zmianom, biura często odzwierciedlają stare sposoby funkcjonowania pracowników. Otwarta przestrzeń z ciasno ustawionymi biurkami i dużymi salami spotkań, uzupełniona gabinetami dla kadry zarządzającej, to częsty widok w naszych miejscach pracy.

Tymczasem jednak, jak pokazują badania, średni poziom zajętości biurek w firmach sięga 45%, co oznacza, że ponad połowa biurek nie jest na co dzień użytkowana. Z czego to wynika?

Dzisiejsze biura to przestrzenie, w których rośnie znaczenie pracy koncepcyjnej i kreatywnej – rośnie bowiem liczba problemów do rozwiązania. I nie jest to domena start‑upów czy agencji reklamowych. Skoro – i dotyczy to każdej branży – szukamy w naszych pracownikach innowacyjności, umiejętności rozwijania biznesu, musimy im zapewnić odpowiednie warunki. Chodzi nie tylko o miejsca sprzyjające skupieniu, ale także przestrzenie wspólnej pracy, w których pracownicy mogą poczuć się swobodnie i twórczo.

  • Jak firmy mogą zapewnić pracownikom odpowiednie środowisko pracy i współpracy?

  • Czy organizowanie w firmach sfer komfortu i odpoczynku sprzyja produktywności?

  • Jak rozwojowi pracowników mogą służyć takie przestrzenie jak kuchnia czy stołówka?

Na te i inne pytania odpowiada Karolina Manikowska, dyrektor działu badań i konsultingu przestrzeni pracy w Grupie Nowy Styl. Zachęcamy do obejrzenia krótkiego materiału filmowego.

Ten tekst jest częścią projektu Biuro: nowa definicja przestrzeni. Poznaj trendy i najlepsze praktyki związane z zarządzaniem miejscem pracy!

Karolina Manikowska

Dyrektor Działu Badań i Konsultingu Przestrzeni Pracy. Grupa Nowy Styl.

Dawid Zaraziński

Ekspert w obszarach komunikacji, przyszłości pracy i pracy zdalnej. Współtwórca Instytutu Kontekstów Pracy. Aktywny na Twitterze i LinkedIn.


Najpopularniejsze tematy