Punktem wyjścia dla stworzenia nowej jakości w firmie Hoffer, a przede wszystkim do zażegnania powstałego kryzysu, są działania w obszarze odpowiedzialności i konsekwencji dla dotychczasowego zarządu polskiej spółki. Zgłoszenie sprawy do sądu oraz wyjaśnienie nieprawidłowości jest kluczowe dla dalszego funkcjonowania firmy. To moment, w którym organizacja powinna „wyczyścić” sytuację i budować wiarygodność biznesową od nowa.
Sytuacje kryzysowe mogą być impulsem dla osiągnięcia długofalowego sukcesu, do stworzenia nowej strategii komercyjnej, PR i marketingowej, do przygotowania kampanii służącej budowaniu wizerunku pracodawcy. Te działania nie przyniosą efektów natychmiast, ale mogą zbudować mocne podwaliny do stworzenia nowej jakości. Przysłowiowe posypanie głów popiołem, przyznanie się do wewnętrznych problemów i wdrożenie konkretnych rozwiązań powinno w dłuższej perspektywie wyjść firmie na dobre.