Obszar zakupów grupowych to nowy i niezwykle dynamiczny kanał sprzedaży, z którego korzysta coraz więcej klientów. Dlatego w sprzedaż kuponową angażują się nawet tak renomowane firmy, jak Apple, Amazon czy Starbucks. Dziś trzeba być tam, gdzie jest klient, a kto o tym nie pamięta, może szybko zniknąć z rynku.
Przypadek firmy Arkatour doskonale ilustruje sytuację, w jakiej znalazło się dziś wiele przedsiębiorstw z różnych sektorów, nie tylko turystycznych. Gdy konsumenci ograniczają swoje wydatki, firmy ratują wynik, poszukując nowych metod promocji, i sięgają po nowe kanały sprzedaży. Jednak mogą stanąć wówczas przed trudnym dylematem: obniżyć ceny i utracić marżę oraz wizerunek marki wysokiej jakości czy zaakceptować stratę i pozostać z niesprzedanym produktem? Odpowiedź na takie pytanie nigdy nie jest prosta, a w przypadku Arkatour sytuację utrudnia dodatkowo fakt, że firma zainwestowała już własne środki w rezerwację hoteli, w związku z czym sprzedaż wszystkich ofert stała się palącym problemem.
...