Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Jedno biuro, wiele potrzeb. Jak temu sprostać?

Najważniejszym zadaniem, przed jakim stoją dziś pracodawcy i osoby odpowiedzialne za aranżację miejsc pracy, jest dopasowanie przestrzeni biurowej do zmieniających się potrzeb użytkowników. I choć sprostać oczekiwaniom setek osób spędzających długie godziny w biurze nie jest łatwo, to dzięki kilku rozwiązaniom można skutecznie zwiększyć funkcjonalność przestrzeni, a przy tym znacząco podnieść komfort pracy. Jak to zrobić?

Dobrze, jeśli jedna przestrzeń może służyć do pracy w ciszy i skupieniu, spotkań zespołów (także tych mniej formalnych), prowadzenia poufnej rozmowy telefonicznej czy wideokonferencji. Niezależnie od zadania, pracownik znajdzie w takiej przestrzeni miejsce, które będzie wspierało go w jego realizacji. Ważne także, aby podczas aranżacji biura nie zapominać o tzw. chilloutroomach i strefach relaksu, które pozwalają na zmianę pozycji, odpoczynek i zebranie sił do dalszej pracy.

Smartmeble do zadań (nad)zwyczajnych

Mało prawdopodobne, aby biura wszystkich firm wyglądały tak, jak te Google’a, ale można z nich czerpać inspirację. Nie trzeba dokonywać drogiego i czasochłonnego remontu ani kompletnej reorganizacji przestrzeni biurowej, aby znacznie zwiększyć jej funkcjonalność. Tę potrzebę zaspokajają nowoczesne meble i elementy wyposażenia biur, które dopasowują się do użytkownika i jego potrzeb. Dodatkowo pozwalają na dowolne zestawianie, a wszystko po to, by jak najefektywniej wykorzystać zajmowaną przestrzeń. Biurko, przy którym można również wykonywać pracę na stojąco, jest nie tylko funkcjonalne, ale również odmieni wygląd standardowej przestrzeni biurowej.

Sofy, fotele i pufy świetnie sprawdzą się zarówno, gdy wykonujemy zadania wymagające większej koncentracji, podczas nieformalnych rozmów, jak i w trakcie lunchu czy w chwili relaksu. Siedziska powinny być wyposażone w funkcjonalne wysokie ścianki zapewniające izolację akustyczną, co pozwoli odciąć miejsce od hałasu. Taki pomysł sprawdzi się w open spasie, gdzie nie ma możliwości stworzenia odrębnych stref do pracy w ciszy lub do odpoczynku.

Pracodawcy świadomie coraz częściej stawiają także na nietuzinkowy design, np. żywe kolory i oryginalne wzory. Nie jest to chwilowa moda, ale trend obecny na światowym rynku już od dłuższego czasu. W dodatku to element umożliwiający budowanie wizerunku firmy i niejednokrotnie stanowi ten czynnik, który przyciąga nowych pracowników.

Ten tekst jest częścią projektu Biura: nowa definicja przestrzeni. Architektura. Design. Komfort pracy. Funkcjonalność przestrzeni i efektywność pracowników. Podpowiadamy, co warto zmienić w otoczeniu biurowym, by codzienna praca była bardziej efektywna i przyjemna. Odkrywaj i zmieniaj swoje biuro »

Strefa ciszy w open spasie

Brak możliwości przeprowadzenia spokojnej rozmowy telefonicznej czy spotkania w większym gronie w warunkach open space’u znacznie utrudnia wykonywanie obowiązków. Według autorów badania „Polacy a stres” (GfK, 2016) to jedna z głównych przyczyn stresu w pracy. Na szczęście na otwartej przestrzeni, bez konieczności przeprowadzania remontu, można zorganizować ciche i zapewniające prywatność miejsce. Na rynku mamy produkty przypominające budki telefoniczne bądź kabiny do spotkań w małych grupach. W zależności od potrzeby danej organizacji biuro można wyposażyć w akustyczne meble, które są kompaktowe i mobilne. Pozwalają one na szybką rearanżację przestrzeni.

Niebanalny design, wygodne meble w atrakcyjnych kolorach wykończone przy użyciu ciekawych materiałów, przestrzeń przeznaczona na relaks czy aktywny wypoczynek z pewnością przyczynią się do tego, że biuro spełni oczekiwania wielu użytkowników i podniesie efektywność ich pracy.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Funkcjonalne biuro »

Sylwia Tomczak

Marketing Manager Mikomax Smart Office.


Najpopularniejsze tematy