Firma Kross zawdzięcza swój sukces rynkowy głównie dwóm atutom. Pierwszym jest lepsze zrozumienie potrzeb klientów. Drugim – racjonalny ekonomicznie model działania, stawiający na szybki czas reakcji. Ponadprzeciętne rozumienie potrzeb klienta jest elementem strategii o oczywistym iwmiarę uniwersalnym zastosowaniu. Model operacyjny oparty na szybkim czasie reakcji, choć generalnie godny polecenia, jest szczególnie skuteczny w przypadku rynków cechujących się:
• zmiennym popytem zarówno ilościowym, jak i jakościowym,
• względnie długim cyklem produkcyjnym mierzonym do momentu dostarczenia produktu na półkę,
• krótkim czasem komercyjnego życia produktu,
• zwyczajowo oferowaną szeroką gamą modeli,
• istnieniem znacznego segmentu klientów, dla których aktualność produktu (design, innowacyjność etc.) ma istotne znaczenie.
Do takich rynków należą m.in. ubrania i buty, telefony komórkowe, sprzęt narciarski,a nawet książki. We wszystkich tych przypadkach szybkie reagowanie na zmiany popytu może zaowocować średnioterminową przewagą konkurencyjną.